به نظر شما کلاه ایمنی چقدر می تواند به  سلامت دوچرخه سوار کمک کند؟

چه نوع از کلاه کاسکت مناسب برای دوچرخه سواری است؟

کلاه ایمنی از آن دست از ملزومات بسیار کاربردی برای دوچرخه سواری است. کلاه ایمنی به اندازه ای حائز اهمیت است که بسیاری از افراد آن را به عنوان بخشی از خود دوچرخه می دانند و همزمان با دوچرخه آن را می فروشند و این کار تنها به دلیل اهمیت بالای که برای کلاه ایمنی قائل هستند اتفاق می افتد.

اگر نمی دانید که کلاه شما استاندارد است و یا هنوز برای خرید کلاه استاندارد اقدام نکرده اید پیشنهاد می کنم در این مقاله با ما همراه باشید:

 آناتومی دقیق از کلاه ایمنی

به احتمال زیاد شما هم تاکنون به اهمیت زیادی که کلاه ایمنی برای شما داشته است توجه کرده اید، کلاه ایمنی از مهم ترین بخش بدن ما محافظت می کند و این  موضوع را افرادی که کلاه ایمنی در هنگام تصادف بر سر داشته اند،  بهتر متوجه می شوند.

کلاه دوچرخه سواری از سه بخش تشکیل می شود:

پوسته، آستر و بند

پوسته

پوسته همان قسمت بیرونی و سخت کلاه ایمنی است که در برابر ضربات بیرونی، از سرما محافظت می کند و این قسمت از مواد مقاومی مانند پلاستیک، پلی کربنات و فیبر کربن ساخته می شود. عموم افراد برای خرید به خوبی آن را بررسی می کنند و کاملا قابل لمس است.

آستر

استر همان قسمتی است که سر شما در آن قسمت قرار می گیرد، جنس آن معمولا نرم است و از  استایرن منبسط شده یا هر فوم کاملاً آزمایش‌شده دیگری ساخته می‌شود. عموما پوسته و آستر با هم کار می کنند و مانع برخورد سنگین به سر شما می شوند. میزان سنگینی برخورد را در هنگام تصادف برای شما کاهش می دهند .

بند

بند به وسیله تسمه های که در سمت چپ و راست کلاه قرار دارد، کمک می کند تا کلاه در زیر چانه شما ثابت شود و تکان نخورد. یک بند استاندارد بر روی کلاه شما نه  تنها باعث ثابت ماندن کلاه می شود بلکه کمک می کند تا کلاه شما کاملا سر شما را بپوشاند و این موضع در نهایت باعث کمتر شدن ضربه احتمالی به سر شما می شود.

مطالعه کنید  مراقبت از باتری دوچرخه برقی + ترفندها

قبل از خرید کلاه ایمنی لازم است که به برخی از جزئیات در مورد آن ها توجه کنید:

مواد

برای خرید کلاه ایمنی لطفا به این نکته توجه کنید که در اصل شما برای سلامتی و مهم ترین بخش بدن خود سر مایه گذاری می کنید در نتیجه سعی کنید با توجه به توضیحات داده شده در سطر های بالا بهترین کیفیت از آن را برای خود تهیه کنید . مواد تشکیل دهنده در کلاه ایمنی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. بنابراین حتما قبل از خرید کلاه ایمنی با دقت به بررسی انواع آن ها بپردازید.

وزن

وزن کلاه ایمنی و مواد پوسته باید به شکلی باشد که در عین سنگینی و مقاوم بودن حس راحتی را به دوچرخه سوار بدهد.  اگر کلاه ایمنی شما باعث درد فیزیکی می شود، حتما باید آن را تعویض کنید چرا که کلاه ای استاندارد است که به شما حس سنگینی و درد را انتقال ندهد.

گواهینامه ایمنی کلاه دوچرخه

بیش تر کلاه های ایمنی دارای گواهینامه CPSC هستند با این وجود باز هم شما باید اطمینان حاصل کنید که کلاه مد نظر شما گواهینامه های لازم را داشته باشد. MIPS مخفف Multi-directional Impact Protection System است که نوعی فناوری لغزشی است که کمک می کند تا ضربه وارد به سر با شدت پایان تری اتفاق بیافتد، اگر کلاه ایمنی مجهز به MIPS باشد، یک آستر زرد نازک در زیر پدهای داخل کلاه خواهد داشت.

 کلاه مناسب

کلاه ایمنی و استاندارد، کلاهی است که از هر  لحاظ برای شما حس خوبی را به ارمغان بیاورد اگر کلاه شما بیش از حد سنگین و یا حتی سبک است بدانید این کلاه، استاندارد نیست.

قیمت

تنها موضوع مهم در این مورد آن است که برای خرید کلاه ایمنی صرفه جویی نکنید، چرا که کلاه ایمنی یکی از مهم ترین وغیر قابل تعویض ترین بخش بدن حفاظت می کند.  کلاه های ایمنی هم در سایز های متفاوتی تولید می شود کلاه ایمنی نیز از کیفیت های متنوعی برخوردار است که این تفاوت در کیفیت در قیمت نیز خود را نشان می دهد، برخی از کلاه های ایمنی با پلاستیک ساخته می شود. جالب است بدانید که این پلاستیک همان پلاستیکی است که با آن باطری های آب معدنی را تولید می کنند.قطعا شما نمی خواهید از کلاهی استفاده کنید که مواد تشکیل هنده ی آن با باطری آب معدنی شما یکی باشد . بنابراین به نوع دوچرخه و کیفیت آن توجه کنید و صرفا به دلیل قیمت پایان تر کلاهی را تهیه نکنید.

مطالعه کنید  تاریخچه تصویری دوچرخه و انواع آن – اولین دوچرخه در ایران

انواع کلاه ایمنی

کلاه ایمنی دارای انواع مختلفی است که  برای کاربرد های متنوع شما تولید شده است اگر به دنبال کلاه ایمنی برای سفر های دورن شهری هستید و یا کلاه ایمنی را برای موقیعت های کوهستانی می خواهید کافیست با دقت به موارد گفته شده در این مقاله توجه کنید. در این بخش به بررسی انواع کلاه ایمنی می پردازیم:

کلاه مسافرتی / تفریحی

این نوع از کلاه ها به صورت متنوعی در دسترس هستند اما همه ی آن ها به صورت استاندارد یک دسته از شیار ها با قطر های یکسان دارند که پوشش مناسبی به کلاه شما می دهد، این نوع از کلاه مناسب افرادی است که می خواهند به جمعی بپیوند و شروع به دوچرخه سواری کنند. اگر در حال حرکت به سمت دوچرخه برقی خود هستید این نوع از کلاه را هرگز فراموش نکنید.

کلاه ایمنی کراس کانتری

یا همان کلاه ایمنی جاده ، اغلب این نوع از کلاه وزن کمی دارد و به شکلی  طراحی شده که علاقه مندان به دوچرخه سواری در مسیر های طولانی بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند چراکه دارای سیستم تهویه است و فضای داخل کلاه،  شما را آزار نمی دهد.

کلاه ایمنی تمام کوهستانی یا تریل

این کلاه به دلیل استفاده در مناطق کوهستانی با قدرت پوشش بیشتر طراحی شده است ، به خصوص در قسمت پشت سر برای موارد غیر قابل پیش بینی به عقب می افتد اگر شما فردی هستید که دوست دارید با دوچرخه برقی خود در مسیرهای پیاده‌روی یا خارج از جاده حرکت کند، این این کلاه انتخاب مناسبی برای شما است!

مطالعه کنید  راهنمای جامع انواع لاستیک دوچرخه های برقی

 اندازه

در ابتدا  باید بدانید که اندازه ی همه ی کلاه ها به یک شکل نیست و هر شخصی با توجه به سایز دقیق سر خود باید کلاه مناسب تهیه کند اکثر تولید کنندگان بزرگ جدول اندازه گیری برای کلاه های خود در سایت دارند و شما باتوجه به سایز سر خود می توانید کلاه  متناسب خود را انتخاب کنید، بنابراین  قبل از خرید کلاه ایمنی به این موضوع توجه کنید و از سایت کمک بگیرید.

اندازه گیری سر خود

برای به دست آوردن دور سر خود، یک نوار اندازه گیری انعطاف پذیر بردارید و آن را به صورت افقی در اطراف شقیقه های سر خود بپیچید: حدود یک اینچ بالاتر از ابروها و گوش های خود. اندازه گیری بر حسب سانتی متر است زیرا  بیشتر نمودارهای اندازه کلاه دوچرخه در این ارائه شده است. اگر متر نواری قابل انعطاف ندارید، یک تکه نخ (یا یک بند کفش!) بردارید، آن را دور سر خود بپیچید، سپس رشته را اندازه بگیرید. پس از تکمیل، به دنبال اندازه کلاه ایمنی باشید که با اندازه گیری شما مطابقت داشته باشد.!

کلام پایانی

اگر دوچرخه سواری می کنید، قطعا به دنبال یک کلاه ایمنی استاندارد باشید، تا از مهم ترین عضو شما که قابل تعویض هم نیست محافظت کند. ومیزان آسیب پذیری شما را در تصادفات کاهش دهد و نکات گفته شده در این مقاله را به خوبی بررسی کنید تا بتوانید کلاه مناسب خود را پیدا کنید. شما می توانید خرید کلاه دوچرخه سواری استاندارد را از طریق همین سایت، انجام دهید و یا با مراجعه حضوری به شرکت دنرو کلاه مناسب خود را انتخاب کنید.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *