تا به حال به لباس دوچرخه سواران دقت کرده اید؟

زمانی که به دوچرخه سواری فکر می کنید چه نوع پوششی به ذهن شما می رسد؟

تصویر چند نفر از دوچرخه سواران حرفه ای را دیده اید؟

اگر دقت کرده باشید اغلب ورزش ها لباس مناسب خود را دارند، دوچرخه سواری هم از این قاعده مستثنی نیست.

اگر شما هم به دوچرخه سواری علاقه مند هستید و آن را دنبال می کنید قطعا تا به حال به نوع پوشش دوچرخه سورانی که در خیابان و یا جاده با آن ها  بر خورد کرده اید، توجه کرده اید . آن ها عموما لباس های متنوع با رنگ های متفاوتی به تن دارند،  اما بیشتر افرادی که دوچرخه سواری را به عنوان یک کار و یا ورزش روزمره می دانند، ترجیح می دهند تا لباس مناسب آن  را داشته باشند و در هنگام سواری به تن کنند.

موضوع بسیار مهمی که اغلب سایت ها به آن اشاره نمی کنند این است که شما در برخی از مکان ها نیازی به لباس مخصوص دوچرخه سواری ندارید و می توانید از لباس های ساده که با آن ها راحت هستید استفاده کنید، در این جا به برخی از آن  موقعیت ها اشاره خواهیم کرد:

  • اگر قصد دارید به مکانی نزدیک بروید و زمان طولانی قرار نیست دوچرخه سواری کنید.
  • اگر آب و هوا، خوب ومطلوب شما است.
  • اگرصرفا یک گشت و گذار ساده دارید و جاده های کوهستانی در پیش ندارید.

در تمام این موارد شما احتیاجی به خرید لباس دوچرخه سواری ندارید و می توانید به راحتی با لباس مناسب و راحت از نظر خودتان دوچرخه سواری کنید .

اما اگر  به حوزه دوچرخه سواری علاقمند هستید و می خواهید آن را به صورت حرفه ای انجام دهید و یا از دوچرخه برقی و یا ساده خود برای مسیر های طولانی و یا صعب العبور استفاده می کنید شما به لباس مناسب دوچرخه سواری  نیاز دارید . در این  مقاله سعی داریم به شما کمک کنیم که بهترین انتخاب را داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

مطالعه کنید  انواع پمپ باد شارژی - پمپ بادهای فندکی و قابل حمل

اهمیت و مزایای خرید لباس دوچرخه سواری

باید بدانید که لباس دوچرخه سواری مانند لباس های ورزش های دیگر برای این ورزش ساخته شده است و این بدین معنی است که این لباس به شما آزادی عمل بیشتری می دهد، کت های بلند و یا تیشرت های آستین بلند شما ممکن است در حین سواری باعث محدودیت شما شود؛ یا زمان های که میزان دوچرخه سواری شما طولانی باشد باعث کلافگی شود این درحالیست که شما با تهیه ی لباس مخصوص دوچرخه سواری این معضل را به طور کامل حل می کنید.

شورت و شلوراک دوچرخه سواری

یکی از اصلی ترین لباس ها در دوچرخه سواری شورتک و شوارک است،  چرا که شما با پا های خود راکاب می زنید و بیشترین میزان فشار به پاها ی شما وارد می شود، برای تهیه شورتک ویا شلوارک سواری لازم است به چند نکته توجه کنید:

  • حتما به میزان کشسانی شلوارک دقت کنید این نوعه از شلوراک باید از میزان بسیار بالای کشسانی برخوردار باشد تا به هنگام رکاب زدن به شما احساس راحتی بدهد.
  • داشتن پد های مخصوص که ضد تعریق است و رطوبت را جذب نمی کند قدرت اصطکاک کمتری بر روی زین ایجاد می کند.
  • به استایل و سایز خود در هنگام خرید توجه کنید.

پد زین

همانطور که در پاراگراف بالا گفتیم پاها در دوچرخه سواری از اهمیت ویژه ای بر خوردار هستند، از این رو پد ها داخل شورتک وشلوارک شما نیز اهمیت بسیار زیادی دارند. پد ها علاوه برقابلیت ضد تعلیق خود می توانند همانند یک ضربه گیر عمل کنند و در هنگام بروز خطر و یا تصادفات معمول از بدن شما محافظت کنند. شما در هنگام خرید باید به پد شورتک خود توجه کنید، جنس پد ها عموما از الیاف مصنوعی می باشند، پد ها با کیفیت های متفاوتی در بازار به فروش می رسند که در میان آن ها پد های با فوم سلول باز چند ضخامتی می تواند انتخاب مناسب تری باشند.

مطالعه کنید  7 نکته مهم و حیاتی در مورد دوچرخه سواری کودکان

پیراهن دوچرخه سواری

مهم ترین ویژگی برای پیراهن های دوچرخه سواری قابلیت ضد تعریق بودن آن ها ست این قابلیت در تمام فصول برای دوچرخه سوار حائز اهمیت می باشد. پیراهن دوچرخه سواری همانند بقیه تی شرت های چسبان می باشد و تفاوت آن با سایر لباس ها تنها در نوع پار چه ی استفاده شده در آن ها است .پارچه این پیراهن ها عموما تنگ و نازک هستند.

کت و یا ژاکت دوچرخه سواری

فصل سرما برای دوچرخه سوران به نوع دیگری است اگر لباس مخصوص این فصل را نداشته باشید و به دوچرخه سواری بپردازید از دو جهت خطر شما را تهدید می کند اول اینکه ممکن است در اثر سرما،  سرما بخورید و یا به دلیل لیز بودن زمین،  زمین بخورید و در هر دو حالت نیاز است که شما لباس مخصوص سواری به تن داشته باشید.

ژاکت مناسب دوچرخه سواری گزینه بسیار مناسب برای این فصل است چرا که از نفوذ سرما و باد های شدید جلوگیری می کند و از طرفی  با عث می شود هنگام برخورد با زمین به دلیل وجود ضربه گیر در لباس به میزان کمتری آسیب ببینید. همه ی این موارد زمانی کاربرد ویژه برای شما خواهد داشت که به سفر طولانی و جاده های کوهستانی بروید، در غیر این صورت لباس های ساده و گرم شما که با  آن ها راحت هستید هم می تواند نیاز شما را حل کند.پ

دستکش دوچرخه سواری

دستکش های دوچرخه سواری دو نوع هستند:

نوع اول آن ها همان دستکش های سنتی است که بافتی بسیار نرم دارد و عموما جنس رویه آن ها چرم است و بیشتر در فصول سرد سال کاربرد دارد.

نوع دوم دستکش های بدون انگشت هستند که برای فصول گرم سال بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر به صورت حرفه ای سواری می کنید، حتما دستکش های دوچرخه سواری را تهیه کنید، این دستکش ها علاوه بر سرما در حین دوچرخه سواری مانند یک ضربه گیر برای شما عمل می کنند.

مطالعه کنید  دوچرخه سواری راحت تر با پنج ترفند مهم!

جوراب های سواری

از آن جایی که پا های شما در سواری مهم ترین بخش محسوب می شوند جوراب و کفش شما داری ارزش بسیار زیادی است. اگر به دنبال سواری حرفه ای هستید سعی کنید در انتخاب کفش وجوراب دقت کنید، جوراب های نازک با قابلیت ضد تعریق بودن خود به شما کمک می کند تا سواری لذت بخشی تری را در تابستان تجربه کنید. جالب است بدانید همین جوراب ها در فصول سرد سال با پارچه های ضخیم تر موجود می شوند که گرمای لازم را به پاهای شما بدهند.

کفش یا کتانی دوچرخه سواری

کفش های دوچرخه سواری  معمولا در مقایسه با کفش های ورزشی دیگر از کفی سفت تری برخوردار هستند و این موضوع باعث می شود تا به راحتی بتوانند زمان طولانی تری را رکاب بزنند، این نوع از کفش ها عموما سبک و گران قیمت هستند.

کلاه دوچرخه سواری

کلاه دوچرخه سواری یا کلاه ایمنی از ملزومات بسیار کاربردی برای دوچرخه سواری است. کلاه ایمنی به اندازه ای حائز اهمیت است که بسیاری از افراد آن را به عنوان بخشی از خود دوچرخه می دانند و همزمان با دوچرخه آن را می فروشند و این کار تنها به دلیل اهمیت بالای که برای کلاه ایمنی قائل هستند اتفاق می افتد.

 کلام پایانی

اگر می خواهید به صورت حرفه ای دوچرخه پدالی یا دوچرخه برقی برانید و یا زمان زیادی از روز را سوار بر دوچرخه هستید، پیشنهاد می کنم لباس مخصوص این کار را خریداری کنید، و علاوه بر قیمت دوچرخه، مبلغی را برای لباس و پوشش مناسب دوچرخه سواری در نظر داشته باشید، تا سواری لذت بخش تری را تجربه کنید.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *