کاربرد انواع پمپ باد شارژی پرتابل

کمپرسور باد وسیله ای برای تولید هوای فشرده با فشار مناسب جهت باد کردن وسایل مختلف و یا به کار انداختن برخی از ابزار ها می باشد. این وسیله در انواع مختلف و با ابعاد گوناگون تولید می شود که هر کدام در مصارف مختلفی کاربرد دارند. در میان تمام مدل های کمپرسور، نوع شارژی آن به دلیل برخورداری از مزایای فراوانی که دارد از همه محبوب تر است. انواع پمپ باد شارژی همانند سایر نمونه های آن قادر به تولید هوای فشرده شده مناسب هستند با این تفاوت که از قابلیت حمل و جا به جایی برخوردار می باشند. با استفاده از پمپ باد شارژی دیگر نیازی به دسترسی به برق برای راه اندازی کمپرسور نمی باشد. از انواع پمپ باد شارژی می توان برای باد کردن لاستیک دوچرخه، موتور، خودرو و سایر لوازم مانند، مبل و تشک بادی، انواع توپ ها و… نیز استفاده کرد.

 

پمپ باد شارژی بوش مدل Easy Pump

یکی از با کیفیت ترین انواع پمپ باد شارژی Easy Pump شرکت معتبر بوش می باشد که برای تمام کاربرد ها مناسب است. این دستگاه قادر به اندازه گیری بلادرنگ فشار باد است که از تورم بیش از حد لاستیک جلوگیری می کند. این مدل از انواع پمپ باد شارژ مجهز به یک صفحه نمایش با کیفیت می باشد که تمام اطلاعات مورد نیاز را نمایش می دهد و در نور مستقیم خورشید از وضوح خوبی برخوردار است. طراحی سبک و کوچک دستگاه آن را به یک ابزار کاربردی و یک همراه مناسب برای باد کردن لاستیک دوچرخه برقی و معمولی، لاستیک خودرو، لاستیک موتور برقی و بنزینی بدل کرده است. شما می توانید به راحتی با استفاده از Easy Pump انواع وسایل بادی ورزشی را باد کنید.

 

BOSCH Easy Pump پمپ باد
Bosch Easypump 10

 

پمپ باد شارژی تروتک مدل PCPS 10

یکی از انواع پمپ باد شارژی بسیار کاربردی تروتک می باشد که در مقایسه با سایر محصولات از کارایی مناسبی برخوردار است. این کمپرسور قادر است به راحتی انواع لاستیک خودرو، دوچرخه و موتور و انواع لوازم ورزشی را باد کند. این دستگاه با برخورداری از طراحی خوش دست در یک جعبه ی مقاوم و قابل حمل قرار گرفته است. انواع پمپ باد شارژی تروتک مجهز به نمایشگر برای نمایش جزئیات فعالیت دستگاه می باشند. این دستگاه به طور هوشمند محفظه مورد نظر را باد می کند و زمانی که به میزان مشخص شده دست یابد عمل پمپاژ را به صورت خودکار قطع می کند. شارژر پر قدرت دستگاه قادر است فقط در مدت 1 ساعت باتری آن را به شارژ 100 درصدی برساند. انواع پمپ باد شارژی برند تروتک مجهز به چراغ قوه برای استفاده ی راحت تر در شب می باشند.

مطالعه کنید  کلاه دوچرخه سواری - نحوه ی انتخاب کلاه ایمنی برای دوچرخه
TROTEC PCPS 10 پمپ باد شارژی
TROTEC PCPS 10

 

کمپرسور باد شارژی شیائومی مدل MJCQB05QJ

شرکت شیائومی یکی از کمپانی های پیشرو در معرفی تکنولوژی های جدید و محصولات نوین است. این برند خوشنام با ورود به حوزه ی انواع پمپ باد شارژی، نمونه های مختلفی از این نوع دستگاه ها را روانه ی بازار کرده است. پمپ بادی شیائومی MJCQB05QJ در ابعاد کوچک 71x124x45.3 میلی متر و یا وزن ناچیز 0.5 کیلوگرم ساخته شده است. این دستگاه به یک باتری 2000 میلی آمپر ساعت مجهز گردیده که با یک بار شارژ قادر به باد کردن لاستیک های دو خودرو یا 8 لاستیک به طور کامل را می باشد. محدوده ی فشار آن 3 الی 150 psi می باشد که می توان آن را به 5 حالت مختلف تنظیم نمود. این دستگاه قادر به تنظیم بر روی حالت هایی چون:

  • حالت باد کردن لاستیک دوچرخه برقی و معمولی با میزان فشار 45psi و قابل تنظیم در بازه ی 30 الی 65 psi.
  • حالت باد کردن لاستیک موتور برقی و بنزینی با مقدار پیش فرض 2.4 بار و قابل تنظیم در بازه ی 1.8 الی 3 بار.
  • حالت باد کردن لاستیک خودرو با میزان فشار پیشفرض 2.5 بار و قابل تنظیم در بازه ی 1.8 الی 3.5 بار.
  • حالت باد کردن توپ با فشار پیش فرض 8psi و قابل تغییر در محدوده ی 4 الی 16 psi.
  • حالت باد کردن به صورت دستی که در بازه ی 3 الی 150 psi قابل تنظیم است.

انواع پمپ باد شارژی تولیدی توسط کمپانی شیائومی موجود در بازار مجهز به یک درگاه USB Type C جهت شارژ کردن سریع باتری، صفحه نمایش دیجیتال، لوله ی نازل انعطاف پذیر، کیف حمل و سوزن باد می باشند.

پمپ باد شارژی XIAOMI MJCQB05QJ
XIAOMI MJCQB05QJ

 

پمپ باد شارژی باسئوس مدل CRC QB03-01

این مدل از انواع پمپ باد شارژی باسئوس به اندازه ای کوچک است که در جیب و داشبورد خودرو به راحتی جای می گیرد. این دستگاه حتی از بیشتر گوشی های همراه کوچکتر است، که باعث می شود برای حمل و نقل آن دچار هیچ مشکلی نگردید. این پمپ باد شارژی از دو حالت باد به صورت دستی و اتوماتیک برخوردار است که استفاده از آن را بسیار راحت می کند. بدنه ی دستگاه از جنس پلاستیک مقاوم ABS ساخته شده است که به خوبی از اجزا داخلی آن محافظت می کند. بر روی بدنه ی دستگاه یک نمایشگر دیجیتال به همراه 5 دکمه برای اعمال تنظیمات و یک چراغ قوه قرار داده شده است.

کمپرسور باد شارژی باسئوس مدل CRC QB02

تنظیم باد لاستیک خودرو به طور کلی یکی از کارهای دشوار و وقت گیر به خصوص در زمان سفر می باشد. افت فشار لاستیک علاوه بر افزایش مصرف سوخت ممکن است خودروی شما را دچار سانحه کند و برای سرنشینان خطر آفرین باشد. همچنین به هنگام سفر بسته به نوع جاده که برفی یا کوهستانی باشد، نیاز به تنظیم باد لاستیک خودرو است. پمپ باد باسئوس تمام این کار ها را به امری ساده و پیش پا افتاده بدل کرده است. پمپ باد باسئوس یکی از انواع پمپ باد شارژی می باشد که مجهز به چراغ SOS برای مواقع اضطراری می باشد که به عنوان چراغ قوه هم قابل استفاده است.

مطالعه کنید  تاریخچه تصویری دوچرخه و انواع آن – اولین دوچرخه در ایران

 

کمپرسور باد شارژی BASEUS CRC QB02
BASEUS CRC QB02

پمپ باد شارژی یوسمز مدل US-ZB215

عدم تنظیم لاستیک در وسایل نقلیه می تواند موجب اختلال در سیستم ترمز گیری، سیستم کنترل و عدم تعادل گردد. با توجه به این موارد تنظیم و بررسی مداوم لاستیک دوچرخه برقی و معمولی، لاستیک موتور برقی و بنزینی و از همه مهمتر خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت یوسمز با ارائه ی یکی از بهترین مدل ها در میان انواع پمپ باد شارژی خود، شما را در تنظیم باد لاستیک خودرو و سایر لوازم نقلیه و انواع وسایل ورزشی به صورت هوشمند یاری می کند. این دستگاه به شکل یک مکعب مستطیل در ابعاد یک پاور بانک ساخته شده است.

کمپرسور یوسمز در مقایسه با انواع پمپ باد شارژی به صورت کاملا هوشمند فشار باد لاستیک را تنظیم می کند. این دستگاه قادر است در مدت 300 ثانیه لاستیک خودرو، 180 ثانیه لاستیک موتور برقی و بنزینی و فقط در مدت 60 ثانیه لاستیک دوچرخه برقی و معمولی را به طور کامل باد کند. برای استفاده از این پمپ باد شارژی در قدم اول باید نوع وسیله ی مورد نظر را انتخاب کنید. سپس بر روی کلید شروع فشار می آورید و همه چیز به صورت خودکار انجام می گیرد. این دستگاه مجهز به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعت می باشد که قادر است با فندکی خودرو هم شارژ گردد.

 

پمپ باد شارژی یوسمز مدل USAMS US-ZB215
USAMS US-ZB215

پمپ باد شارژی مدل RSD-001

دستگاه RSD-001 یکی از انواع پمپ باد شارژی می باشد که علاوه بر ایجاد توان کافی برای لاستیک خودرو و سایر وسایل نقلیه می تواند به صورت یک پاور بانک نیز عمل کند. این پمپ باد شارژی مجهز به یک باتری 2500 میلی آمپر ساعت می باشد که یک خروجی USB برای شارژ کردن گوشی موبایل و سایر لوازم الکترونیکی را در اختیار شما می گذارد. این وسیله از یک صفحه نمایش دیجیتال برخوردار است که توسط آن می توانید حالت های مختلف باد کردن را مشخص کنید. همچنین این پمپ باد به یک چراغ قوه قدرتمند مجهز است که در زمان تاریکی بسیار کارآمد می باشد. دستگاه پمپ باد شارژی از دو شیلنگ در اندازه های 8 و 17 سانت به همراه 3 عدد سری برای مصارف متفاوت برخوردار است. همچنین این دستگاه از درگاه USB Type C برای شارژ کردن باتری بهره می برد.

مطالعه کنید  تکنیک ها و ترفندهای دوچرخه سواری با حیوان خانگی
پمپ باد شارژی مدل RSD-001
RSD-001

 

پمپ باد شارژی باسئوس مدل CRN L040001

کمپرسور CRN L040001 یکی دیگر از انواع پمپ باد شارژی شرکت باسئوس می باشد که به شکل مکعب مستطیل و در ابعاد 42.6×78.2×140.2 میلیمتر ساخته شده است. با توجه به ابعاد این دستگاه می توان دریافت که فضای کمی اشغال می کند. بدنه ی این دستگاه از فلز ساخته شده است که مقاومت مناسبی برای جلوگیری از آسیب به قطعات داخلی ایجاد می کند و جلوه ی زیبایی به آن می بخشد. بر روی بدنه ی این دستگاه یک چراغ LED با کیفیت تعبیه شده است که به هنگام نبود نور کافی به یاری شما می آید. این چراغ قوه دارای حالت SOS برای اعلام خطر نیز می باشد. یک سری دکمه بر روی دستگاه قرار داده شده اند تا تنظیمات، خاموش و روشن کردن و فعال نمودن چراغ قوه به سادگی قابل انجام باشد.

باتری پمپ باد شارژی باسئوس دارای ظرفیت 2500 میلی آمپر است که با یک بار شارژ قادر به باد کردن کامل 9 عدد لاستیک خودرو می باشد. این باتری با اتصال به شارژر در مدت 4 ساعت به ظرفیت 100 درصدی می رسد. قابل ذکر است که این دستگاه در مقایسه با سایر انواع پمپ باد شارژی، صدای کمتری تولید می کند. همچنین از یک سنسور هوشمند برای تنظیم خودکار و دقیق باد لاستیک خودرو، لاستیک موتور برقی و بنزینی و دوچرخه برقی و معمولی نیز بهره می برد. در دو سمت بدنه ی دستگاه دو عدد خروجی هوا برای تسریع در خنک شدن موتور پمپ تعبیه شده است.

پمپ باد شارژی باسئوس مدل BASEUS CRN L040001
BASEUS CRN L040001

 

جمع بندی

در اغلب موارد از انواع پمپ باد شارژی برخلاف کمپرسور های صنعتی در مصارف خانگی و محدود استفاده می شود. باید پمپ بادی را انتخاب کنید که برای مصارف شما مناسب باشد و از پس تامین نیاز های شما برآید. از این رو باید به وزن دستگاه، میزان توان خروجی، میزان شارژدهی و… توجه کنید. در گذشته برای تنظیم باد لاستیک خودرو و یا باد کردن لاستیک دوچرخه مجبور به مراجعه به مراکز پنچرگیری بودیم ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی این کار در هر زمان و مکانی ممکن شده است. در حال حاضر انواع پمپ باد شارژی در برند های مختلف در بازار موجود می باشند که از توانایی مناسبی برای مصارف خانگی برخوردار هستند. به هیچ عنوان از کمپرسور های باد صنعتی حتی در نمونه های ساده برای مصارف خانگی استفاده نکنید، زیرا در مقایسه با دردسر هایی چون، نگهداری و صرف هزینه ی اضافی که به وجود می آورند، کاربردی نیستند.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *