اغلب بعد از زمان طولانی دوچرخه سواری و یا هر ورزش دیگر شما احساس خستگی و یا حتی در مواردی احساس درد می کنید و یا زمان هایی که بیشتر از حد روتین خود ورزش می کنیم احساس کوفتگی خاصی داریم که باعث می شود، آن لذت بعد از ورزش کردن را تجربه نکنیم.

در این مقاله ما سعی داریم به شما راهکار هایی ارائه کنیم تا این معضل را به طور کل حل کنید و بعد از ورزش و به خصوص دوچرخه سواری پر از حس نشاط باشید و لذت اصلی سواری را تجربه  کنید.  پس با ما همراه باشید :

گرم کردن 

قبل از رفتن به دوچرخه سواری شما باید آماده رفتن شوید، منظور ما از آمادگی حاظر کردن وسایل و یا جعبه های کمک های اولیه نیست منظور ما از این کار، انجام یک سری از حرکات کششی و ورزشی قبل از سواری است اما قبل از این که گرم کردن واقعی اتفاق بیفتد، باید به  طور ویژه ای مراقب تغذیه خود  باشید چرا که بدن ما قبل از ورزش نیاز به انرژی درست برای این کار دارد باید به  سلامتی خود به عنوان بزرگ ترین ثروت خود نگاه کنید رعایت نکات مختلف در مورد تغذیه سالم وحرکات ورزشی قبل از شروع دوچرخه سواری باعث می شود شما بعد از سواری نیز پر از حس خوب باشید و احساس خستگی و بدن درد نداشته باشید.

حرکات کششی یکی از فراموش‌ شده‌ترین بخش‌های روتین‌های ورزشی است، حرکات کششی حداقل 10-15 دقیقه قبل از تمرین و 10-15 دقیقه بعد از تمرین توصیه می شود. این زمان حتی شامل تمرین واقعی شما نمی شود!  حرکات کششی برای اضافه کردن به روال دوچرخه سواری قبل و بعد از دوچرخه برقی شما حیاتی است زیرا هم از آسیب شما جلوگیری می کند و هم به کاهش تنش موجود کمک می کند. حتی انجام برخی از حرکات کششی سبک قبل از دوچرخه‌سواری، مانند مواردی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد، می‌تواند برای بدن شما بسیار مفید باشد .

مطالعه کنید  لیست برترین فیلم ها و مستندها با موضوع دوچرخه

بهترین حرکت کششی که افراد می توانند قبل از دوچرخه سواری انجام دهند خود دوچرخه سواری است ،البته با این تفاوت که شما با در این مرحله از دوچرخه سواری باید به آرامی رکاب بزنید و سعی کنید کم کم به شدت آن اضافه کنید. برای گرم کردن قبل دوچرخه سواری شما 15 دقیقه به آرامی رکاب بزنید و با این کار عضلات خود را آماده یک سواری جذاب کنید.یا اگر به انجام حرکات کششی علاقه مند هستید می توانید حرکات کششی بسیار سبک وساده انجام دهید.

بعد از یک سواری کمی طولانی لازم است که شما دوباره گرم کنید. این بار گرم کردن شما با انجام حرکت کششی سنگین تر باید انجام شود. در این مرحله شما می توانید 15 دقیقه تمرینات سنگین تر در مورد پا را انجام دهید .

 

تغذیه سالم

در مطالعات مختلف ثابت شده است که کربن هیدرات برای کسانی که ورزش می کنند حرف اول را می زند بدن شما نیاز به کربن هیدرات و پروتئین کافی دارد تا به درستی بتواند سوخت و ساز کند و انرژی لازم را برای فعالیت های طولانی داشته باشد. اگر زمان برای آشپزی و درست کردن غذا ندارید پیشنهاد می کنم از نوشیدنی هایی که حاوی این مواد باشند استفاده کنید و حتما قبل از شروع به دوچرخه سواری از آن ها استفاده کنید، سعی کنید لیوان نوشیدنی شما حاوی غلات، پودرپروتئین، خرما ومغذیجات باشد  تا بتواند مواد مورد نیاز بدن برای یک دوچرخه سواری طولانی را تامین کنند و انرژی لازم را در حین دوچرخه سواری به شما بدهد.

مطالعه کنید  ورزش بیشتر با دوچرخه برقی یا دوچرخه پدالی، کدام؟

خواب کافی

خواب کافی شاید مهم ترین قسمت برای بدن درد شما نباشد ولی قطعا تاثیر زیادی روی عملکرد شما دارد، تصور کنید یک شب بد را با خواب ناکافی گزرانده باشید و صبح زود بخواهید دوچرخه سواری کنید قطعا سواری برای شما با خستگی زیادی همراه خواهد بود در نتیجه حتما قبل از دوچرخه سواری خواب با کیفیتی در بازه زمانی بین  7 تا 9 ساعت را تجربه کرده باشید تا خستگی را از شب گذشته با خود همراه نکنید و سعی کنید برای یک سوار طولانی مدت شب خوبی را گزرانده باشید و سر حال باشید تا سواری با نشاط تری را تجربه کنید.

 حمام یخ دوش آب گرم

در مورد حمام یخ چه چیزی شنیده اید؟

بسیاری از ورزشکاران درست بعد از  دوچرخه سواری به حمام می روند و خود را در وان پر از تکه های یخ قرار می دهند، این کار باعث می شود عضلات آن ها سفت و سخت شود و درد احتمالی ناشی از دوچرخه سواری طولانی را حس نکنند. حمام یخ در واقع برای کاهش التهاب کلی بدن، به تاخیر انداختن درد عضلانی و بهبود گردش خون مناسب است. به بیان ساده تر دمای سرد یخ،  عروق خونی ما را منقبض می کند و باعث می شود دمای بدن ما کاهش یابد. هنگامی که فرآیند گرم شدن مجدد را شروع می کنیم، رگ های خونی ما شروع به افزایش گردش خون می کنند. این جایی است که بهبودی داخلی و ریکاوری پس از تمرین اتفاق می‌افتد. در حالی که بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند حداکثر ۱۰ دقیقه در آب یخی بین ۵۵ تا ۵۹ درجه فارنهایت حمام کنید، از قرار گرفتن در حمام با این درجه از سرما نترسید، می توانید با میزانی که خود شما راحت تر هستید شروع کنید و کم کم به میزان سردی درجه آب اضافه کنید. و مطمئن با شید از تجربه بی نظیر آن شما نیز لذت خواهید برد.

مطالعه کنید  فواید دوچرخه سواری برای روح و ذهن انسان

کلام پایانی

اگر به دوچرخه سواری علاقه مند هستید و آن را همانند یک ورزش دنبال می کنید و روزانه حداقل یک ساعت از زمان خود را به آن اختصاص می دهید و یا قصد سفر با دوچرخه خودبه طبیعت را دارید پیشنهاد می کنم علاوه بر موضوعات موبوط به آماده سازی خود دوچرخه و چک کردن آن به سراغ  مراحل گفته شده در سطر بالا بروید و به آن ها عمل کنید. تادوچرخه سواری لذت بخش تری را تجربه کنید.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *