فواید دوچرخه سواری

دوچرخه سواری فواید بسیاری دارد. در وای ام سی آی مطالعاتی انجام شده است که نتایج آن نشان می دهد کسانی که فعالیت بدنی ورزشی دارند نسبت به کسانی که فعالیت بدنی ندارند، ۳۲ درصد از سلامت جسمی بیشتری برخوردار هستند. و ورزش به انسان کمک می کند تا آدرنالین و آندروفین در بدن آزاد شود درنتیجه اعتماد به نفس فرد افزایش می یابد.

دوچرخه سواری جز ورزش هایی است که می تواند به دو صورت گروهی و فردی انجام شود. انجام این ورزش به صورت گروهی باعث معاشرت فرد با افراد جدید می شود.

بهترین روش دوچرخه سواری در خانواده ها ، دوچرخه سواری خانوادگی است ، به این صورت که همه با دوچرخه شان به دوچرخه سواری به صورت دست جمعی بروند ، برای این کار علاوه بر اینکه پدر و مادر باید دوچرخه داشته باشند فرزندان هم باید دوچرخه داشته باشند، اگر فرندتان کودک است میتوانید برایش دوچرخه بچه گانه بگیرید .

دوچرخه سواری گروهی ، فروش دوچرخه ، خرید دوچرخه ، دوچرخه برقی

دوچرخه سواری یکی از محبوب ترین ورزش هاست که به تقویت قلب و ریه کمک زیادی می‌کند. افرادی که به صورت منظم دوچرخه سواری می کنند، احتمال ابتلاء آن ها به بیماری‌ های قلبی به میزان ۵۰ درصد کاهش می یابد. همچنین ورزش‌ های هوازی باعث تقویت ریه شده و به آن ها کمک می کند تا اکسیژن بیشتری توسط ریه جذب شود و این عامل باعث افزایش سطح انرژی بدن می شود.

اگر قلب و ریه تقویت شود امکان بروز بیماری ‌های خطرناک قلبی و عروقی همانند فشار خون، بیماری عروق کرونر، تصلب شریان به میزان چشمگیری کاهش می‌ یابد و قلب و ریه قوی سطح انرژی بدن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

مطالعه کنید  دوچرخه سواری در بارداری

مزایای دوچرخه سواری از نظر روحی و جسمی

1- کاهش وزن بدن

کاهش وزن با دوچرخه سواری ، خرید دوچرخه ، فروش دوچرخه

برای کاهش وزن ساده‌ترین فرمولی که وجود دارد به این صورت است که مقدار کالری مصرفی باید از میزان کالری وارد شده به بدن بیشتر باشد در نتیجه برای کم کردن وزن باید کالری بسوزانید و دوچرخه‌ سواری جزو ورزش‌هایی است که به شما کمک می‌کند در یک ساعت بتوانید بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری بسوزانید.

2- باعث سلامت ریه می شود

سلامت ریه با دوچرخه سواری

کسانی که برای رفت و آمد خود از دوچرخه و یا حتی از دوچرخه برقی استفاده می‌کنند نسبت به کسانی که با خودرو تردد می‌کنند به میزان کمتری در معرض دود های خطرناک هستند. در نتیجه ریه های سالم تری دارند.

3- احتمال ابتلاء به بیماری های قلبی و سرطان به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

دوچرخه سواری باعث افزایش ضربان قلب می شود و به انسان کمک می کند تا خون به تمام نقاط بدنش برسد. همچنین این ورزش باعث کالری سوزی در بدن می شود و به کاهش وزن کمک می کند. پس در نتیجه این ورزش جزو ورزش‌ هایی است که احتمال ابتلا فرد به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد.

4- باعث صرفه جویی در زمان می شود.

استفاده از دوچرخه یا دوچرخه برقی و یا حتی موتور برقی باعث صرفه جویی در هزینه کرایه، بنزین و صرفه‌جویی در زمان می شود.

5- قدرت مغز را افزایش می دهد.

سلامت مغز با دوچرخه سواری

6- به ساخت ماهیچه کمک می کند

ساخت ماهیچه به کمک دوچرخه سواری

دوچرخه‌سواری جزو ورزش‌ های جدی برای پا محسوب می‌شود و ساخت ماهیچه مربوط به عضلات عقب ران و عضلات چهارگانه با این ورزش امکان پذیر است.

مطالعه کنید  معرفی انواع دوچرخه

7- به چربی سوزی کمک می‌کند

چربی سوزی با دوچرخه سواری

یکی از بهترین راه ها برای چربی سوزی استفاده از ورزش های هوازی ست. دوچرخه سواری با دوچرخه کوهستان یا دوچرخه شهری یا حتی دوچرخه تاشو جزو ورزش‌ های هوازی محسوب می‌شود و عامل بسیار خوبی برای از دست دادن چربی به حساب می‌آید.

8- تقویت ماهیچه ها

بلند کردن وزنه باعث تقویت عضلات ماهیچه ی پا می شود اما به جز بلند کردن وزنه، دوچرخه سواری نیز می تواند باعث تقویت عضلات پا شود. عضلات چهارگانه به کمک این ورزش می توانند به خوبی تقویت شوند و بهتر است در هنگام این ورزش از بالاترین دنده دوچرخه استفاده کنید و به عضلات پا فشار آورید.

9- باعش کاهش استرس می شود

کاهش استرس با دوچرخه سواری ، قیمت دوچرخه ، خرید دوچرخه ، فروش دوچرخه

دوچرخه سواری انسان را وادار می کند که تنفس خودش را تنظیم کنید و نفس عمیق بکشید، این دو عامل سبب کاهش استرس در انسان می شود.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!