اگر شما هم از آن دست از افراد هستید که به دوچرخه سواری (با دوچرخه معمولی، دوچرخه برقی یا دوچرخه تاشو) علاقه مند هستید، فکر می کنم این مقاله برای شما نوشته شده است. اغلب افراد در منزل یک جعبه ابزار دارند که در بیشتر اوقات هم نیازی به آن ندارند ولی حضور آن را در منازل خود  حیاتی می بینند. در این مقاله به سراغ ابزار های حیاتی برای تعمیر دوچرخه ی شما می رویم و آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

زمانی که دوچرخه شما خراب می شود چه می کنید؟

ابزارهای تعمیر دوچرخه

ابزار مورد نیاز برای نگه داری و یا تعمیر دوچرخه برقی و یا دوچرخه معمولی شما می تواند بسیار خاص و پیچیده باشد. اگر شما کسی هستید که خودتان دست به تعمیر می زنید.  این مقاله می تواند مانند یک راهنما برای شما عمل کند، ولی با این وجود حتی اگر خود شما هم این کار را انجام نمی دهید این مقاله به عنوان راهنما برای این که  هزینه ی کمتری برای تعمیر بپردازید می تواند گزینه ای عالی باشد.

کیت تعمیرات ضروری دوچرخه

ملزومات اصلی برای زمان های که بیرون از منزل هستید و ممکن است دوچرخه شما به تعمیرات نیاز پیدا کند به شرح زیر است.

پنچر گیری دوچرخه

برای مواقعی که دوچرخه تان پنچر می شود شما نیاز به یک کیت کامل پنچر گیری خوب دارید این کیت شامل  موارد زیر می شود:

  • یک سنباده کوچک و کاربردی
  • تویوپ و پمپ باد کوچک
  • آچار فرانسه و یا آچار چندکاره
  • نوار طوقه و دو عدد تایلیور

این موارد می تواند برای پنچر گیری، لوازمی  کوچک و بسیار کاربردی باشند. جالب است بدانید که تمامی این موارد به جز پمپ باد در کیف کوچکی در زیر زین دوچرخه جا می گیرد و نیازی به حمل و نقل جداگانه وجود ندارد . یکی از جدید ترین ابزار ها که به جعبه ابزار اضافه شده است اسپری پنچرگیری است که این اسپری در اصل وسیله ی برای جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه ی شما است .

مطالعه کنید  معرفی انواع دوچرخه

پنچرگیری دوچرخه

نحوه ی پنچر گیری دوچرخه

در ابتدا لازم است مکان اصلی پنچر شده را بیابید، برای این کار نیاز است تمامی لاستیک را مورد بررسی قرار دهید. سنگ ریزه ها، خورده شیشه ها و یا حتی کوچک ترین وسایل ریخته شده در روی زمین می تواند عاملی برای پنچر شدن لاستیک د.وچرخه شما باشد. مرحله دوم خارج کردن تیوپ از دوچرخه است، تیوپ آسیب دیده را از دوچرخه خود جدا کرده و تیوپ  جدید را جایگزین آن کنید ودر آخر به مرحله جا زدن تایر می رسیم . در این مرحله ابتدا باید تایر شما کم باد باشد و بعد از جا زدن کامل لاستیک و تیوپ در طوقه  شما می توانید آن را دوباره باد کنید داشتن پمپ باد در این مرحله به کمک شما می آید.

انواع آچار های دوچرخه

 روغن زنجیر

انواع آچار های دوچرخه

سعی کنید همیشه روغن زنجیر دوچرخه را در کیف ابزار خود داشته باشید این روغن باید با توجه به آب و هوا انتخاب می شود.  وجود روغن زنجیر به شما کمک می کند تا در مواقع ای که حس می کنید دوچرخه شما بسیار خشک است و زمان رکاب زدن به سختی رکاب می زند، می توانید از این روغن استفاده کنید این روغن برای دوچرخه شما فواید زیادی دارد که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

روان تر شدن  چرخ های دوچرخه

افزایش عمر مفید زنجیر

جلوگیری از خرابی زنجیر دوچرخه

کیت ابزار برای دوچرخه های برقی

دوچرخه برقی هم همانند بقیه دوچرخه ها نیاز به کیت تعمیراتی خاص خود دارد که در مواقع حادثه شما بتوانید از آن استفاده کنید و خودتان دست بکار شوید و شروع به تعمیر کنید .

مطالعه کنید  بهترین اپلیکیشن های دوچرخه سواری + راهنمای کامل

ولت سنج

یکی از مواردی که می تواند به شما در حوزه ی تعمیر دوچرخه برقی کمک کند وجود ولت سنج است .  همان طور که می دانید زمانی که صحبت از دوچرخه برقی می شود موضوع باتری حرف اول را می زند . شما با استفاده از یک ولت سنج می توانید والتاژ دقیق باتری دوچرخه برقی خود را محاسبه کنید.، برای این کار کافیست شاخک های  سر ولتاژ را در دو طرف مثبت و منفی باتری دوچرخه برقی خود  قرار می دهید. شما از این طریق متوجه می شوید که باتری شما به درستی کار می کند یا خیر  و بعد  از آن می توانید علت یابی کنید و به فکر تعمیر و یا تعویض با تری خود باشید.

کابل شارژر

اگر دوچرخه برقی شما به درستی شارژ نمی شود دو حالت برای آن اتفاق افتاده است یا مشکل از خود شارژر است و یا پرت شارژ شما خراب شده است

اگر پرت شارزتان خراب شده است لازم است آن را پاک کنید و به اصطلاح آن را گردگیری کنید ولی اگر مشکل  از شارژر شما باشد در این حالت بهتر است کابل آن را با کابل های که با خود به همراه دارید جا به جا کنید و دوباره شارژر خود را چک کنید برای این منظور نیاز است که  همیشه یک کابل که از درست بودن آن اطمینان دارید به همراه داشته باشید.

 

 برای محافظت از باتری به موراد زیر دقت کنید

برای بالا بردن سطح کیفیت قطعات الکتریکی درون با تری لازم است قبل از حرکت چند دقیقه ای را رکاب بزنید.

زملان هایی که شیب مکان مورد نظر شما بالاست بهتر است همزمان که از قدرت  اهرم گاز استفاده می کنید رکاب هم بزنید این کار باعث می شود احتمال خرابی باتری شما تا 70 درصد کاهش پیدا کند.

مطالعه کنید  دوچرخه سواری در بارداری

زمانی که باتری شما کامل شارژ شد بهتر است آن را بلافاصله از برق بکشید.

اگر می خواهید هرگز باتری خالی نکنید کافیست هفته ای  یک بار دوچرخه خود را شارژ کنید.

به طور منظم باد لاستیک های دوچرخه برقی خود را چک کنید و به محض کمبود باد، باد آن را شارژ کنید.

با وجود ضد آب بودن دوچرخه برقی ها، اما سعی کنید به صورت مداوم در حال شست و شو آن نباشید

کلام پایانی

به احتمال زیاد شما یک تعمیر کار حرفه ای در حوزه ی دوچرخه نیستید ولی دانستن مواردی که در سطر های بالا آماده است برای تمامی دوچرخه سواران و حتی علاقه مندان به حوزه ی دوچرخه سواری حیاتی است . با دانستن و عمل کردن به موارد ذکر شده در این مقاله شما دیگر نگران خرابی دوچرخه ی خود نباشید. چرا که شما به تنهایی قادر هستید که دوچرخه ی  خود را تا حد قابل قبولی تعمیر کنید تا دوچرخه شما را به منطقه ی مناسب برساند.

با وجود تمام این موارد شما می توانید با تهیه دوچرخه ای استاندارد، با کیفیت و  اورجینال خطر خرابی دوچرخه ی خود را به حداقل برسانید.

نحوه ی سفارش دوچرخه برقی و معمولی

شما می توانید از طریق همین سایت و یا به صورت حضوری از شرکت دنرو دوچرخه های با کیفیت و استاندارد را تهیه و لذت واقعی یک سواری جذاب را تجربه کنید.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *