من دوچرخه سواری می کنم و قیمت دوچرخه ام بیشتر از ماشینم است. وقتی دوستانم از من می پرسند که چقدر باید برای یک دوچرخه جدید هزینه کنند بخاطر اینکه دوچرخه ام گران قیمت است ، از شنیدن جواب من دلهره میگیرند. اما برعکس بنظر من نیاز نیست تا هزینه زیادی برای خرید دوچرخه نماییم.

در واقع ، شما احتمالاً نباید مثل من باشید شما می توانید یک دوچرخه مقرون به صرفه سوار شوید و به اندازه من (و شاید هم بیشتر)  از داشتن دوچرخه تان خوشحال باشید.

هیچ شکی نیست که این روزها دوچرخه بسیار گران شده است مثل دیگر اقلام در کشور. موضوع افزایش قیمت دوچرخه برای مردم پرسش ایجاد کرده که چرا گران است ، به خصوص که بسیاری از دوچرخه های کنونی بیش از 10 هزار دلار قیمت دارند. توضیح عوامل اقتصادی و فناوری استفاده شده در دوچرخه های جدید ، ما را به سمت سوالهای بیشتری میبرد.

نگران نباشید، من برای شما دوچرخه سواران جدید ، اینجا هستم تا به شما بگویم که چگونه هوشمندانه خرید کنید و بیشترین صرفه جویی را برای پول خود انجام دهید. من توضیح خواهم داد که چرا باید مبلغ معقولی – حدود 1000 تا 2000 دلار – را صرف دوچرخه ای با کیفیت بالا کنید .

دوچرخه سواری در کوهستان ، دوچرخه کوهستان ، دوچرخه

1000-2000 دلار برای بعضی ها ممکن است پول زیادی باشد. از نظر خیلی ها هم ، ممکن است خیلی کم به نظر برسد. اما این یک نقطه خوب برای شروع دوچرخه سواران جدید .

اگر قصد ندارید مرتب دوچرخه سواری کنید ، و دوچرخه خود را معمولا در فضای عمومی قفل می کنید ، اگر به دوچرخه سواری به عنوان یک سرگرمی نگاه میکنید که بعضی مواقع میخواهید انجام دهید مشکلی با صرف هزینه برای خرید دوچرخه زیر 1000 دلار نمیبینم.

در غیر این صورت ، معتقدم ضرب المثل قدیمی “ارزان بخر ، دو بار بخر” (یا “یک بار بخر ، یک بار گریه کن”) در اینجا صدق می کند. با صرف این مقدار پول ، دوچرخه ای که در اختیار شما قرار می گیرد در صورت نیاز به ارتقا پول زیادی باید برایش خرج نمایید.

پس از خریدن یک دوچرخه ارزان قیمت که هدفتان از خریدش استفاده مکرر است مطمئم از خریدتان پشیمان میشوید و زود به سراغ خرید دوچرخه ای با کیفیت تر و ناچارا گرانتر خواهید رفت. البته میتوانید دوچرخه دست دوم با کیفیت بالا هم خریداری کنید.

بهتر است دوچرخه ای خریداری کنید که از اجزا و فناوری جدید در آن استفاده شده باشد تا با گذشت زمان ارزش خود را حفظ کند .

نتیجه این خرید شجاعانه این است که با اقتدار و پایه ای محکم وارد این ورزش شوید.

قیمت اصلی دوچرخه را بررسی کنید

درست مانند اتومبیل ، قایق ، اسکی و کامپیوتر ، دوچرخه نیز استهلاک می یابد. لحظه ای که یک دوچرخه از کف مغازه خارج می شود ، ارزش خود را از دست می دهد.

مطالعه کنید  راهنمای خرید دوچرخه

به عنوان یک تجارت ، از خرید دوچرخه هایی که قیمت اصلی آنها کمتر از 1500 دلار است ، اجتناب کنید زیرا دوچرخه هایی با قیمت بالاتر از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند و ارزش و دوام خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند. جستجوی سریع در اینترنت به شما کمک می کند قیمت اصلی هر دوچرخه ای را که میخواهید ببینید.

قابل درک است که دوچرخه ای که بیش از 1000 دلار قیمت دارد یک خرید بزرگ است. با این وجود ، اگر بتوانید کمی بیشتر برای دوچرخه خود هزینه کنید ، در بلند مدت سرمایه گذاری بهتری است.

هنگامی که دوچرخه ای در پایین طیف قیمت خریداری می کنید ، ارزش آن به راحتی به مرور زمان کم میشود زیرا اغلب در شرایط نامناسبی نگهداری شده اند یا مجهز به اجزایی است که عملکرد خوبی ندارند یا مستعد پوسیدن هستند. بدتر از همه اینکه ، فروش دوچرخه های دست دوم از این دست دشوار خواهد بود ، زیرا مطلوبیت آنها بسیار کم است. پس گرفتن هر پولی که خرج کرده اید بسیار سخت خواهد بود.

بعلاوه ، دوچرخه هایی که در محدوده زیر 1000 دلار هستند معمولاً با طرح های ساده یا طرح های بسیار قدیمی هستند. این دوچرخه ها نیز عملکرد خوبی نخواهند داشت ، دوام کمتری دارند و سواری آنها نیز چندان لذت بخش نخواهد بود.

دوچرخه تان را بروز نگه دارید

تعمیر و نگهداری دوچرخه ، دوچرخه ، قیمت دوچرخه

دوچرخه به طور مداوم در حال تکامل است. فناوری ها و استانداردهای جدید با سرعتی طاقت فرسا معرفی می شوند. برخی از دوچرخه سواران فقط برای ماندن در جدیدترین تجهیزات هر فصل یک دوچرخه جدید می خرند. اما این کار برای بسیاری از ما غیر منطقی است ، و خیلی لازم نیست.

خرید دوچرخه با فناوری کمی قدیمی هم بد نیست

خرید دوچرخه ساخته شده در 5-10 سال گذشته هم فکر بدی نیست. به احتمال زیاد اجزا و فناوری عملکردشان هم تراز با جدیدترین و بهترین دوچرخه ها هستند.

دوچرخه های تراز اولی که از یک تا دو نسل قدیمی تر هستند به طور کلی دارای فناوری و قطعاتی هستند که با جدیدترین قطعات هم قابل مقایسه و حتی قابل تعویض هستند یعنی میتوانید قطعات قدیمیشان را با قطعاتی که از فناوری و تکنولوژی جدیدی استفاده میکنند تعویض کنید.

به عنوان مثال ، اولین دوچرخه جاده ای “واقعی” من هنگامی که همه دوچرخه های جدید 11 سرعته بودند ، دوچرخ من 10 سرعته بود. آیا من بخاطر یک سرعت کمتر چیزی را از دست دادم؟؟ اصلا ، طبیعتا خیر. دوچرخه هنوز هم عالی کار می کند و من عاشق سواری با آن هستم.

تا زمانی که قطعات دوچرخه شما مربوط به 5-10 سال گذشته باشد ، قطعاتش سازگار با قطعات با تکنولوژی های جدیدتر هست و این یک مزیت بزرگ است. دوچرخه ها به طور مداوم در حال پیشرفت هستند ، فناوری جدید و پیشرفته همیشه از گزینه های پیشرفته به سمت گزینه های مقرون به صرفه تر تبدیل می شود.

مطالعه کنید  تاثیرات دوچرخه سواری بر کیفیت زندگی

هندسه دوچرخه نیز به طور مداوم در حال پیشرفت است و دوچرخه های قدیمی عموماً به خوبی دوچرخه های جدید عمل نمی کنند. این امر به ویژه در مورد دوچرخه های کوهستانی که طی 10 سال گذشته تغییر بزرگی در هندسه داشته اند ، بیشتر صدق می کند. هزینه بیشتر برای یک دوچرخه جدیدتر این اطمینان را به شما میدهد که از جدیدترین اصلاحات در هندسه دوچرخه و همچنین بهبو ابزارهای هندلینگ بهرهمند شوید.

همیشه قدم اول را درست بردارید

تجربه شخصی من به من نشان داده است که گرفتن یک دوچرخه با کیفیت بالاتر از اتومبیل ، احتمال لذت بردن از سواری و ادامه دادن دوچرخه سواری را افزایش می دهد.

امیدوارم ، شما می توانید از اشتباهات من درس بگیرید. من اولین دوچرخه خود را با قیمت 250 دلار از Craigslist خریدم. این دوچرخه یک پژو باستانی بود که دارای شش سرعت ، زنجیر چرخ 52 / 42t ، شیفت اصطکاک ، ترمزهای کشش مرکزی و سایر اجزای قدیمی دیگر بود.

به عنوان اولین دوچرخه من ، دوچرخه پژو بسیار بد بود زیرا من امیدوار بودم که یک سواری خوب با این دوچرخه انجام دهم، اما دندها سفت و تعویض دنده بد بود و به بهتر شدن تناسب اندامم هیچ کمکی نکرد. لنت های ترمز قدیمی و ترمزهای های ضعیفش همیشه باعث میشد اتفاقات بدی برایم بیفتد. چرخهایش افتضاح بود، من در پیدا کردن لاستیک های قدیمی 27 اینچ و زنجیرهای شش سرعته در فروشگاه های دوچرخه به مشکل خوردم ، هیچ جا این قطعات را پیدا نمیکردم. سواری در مسافت های طولانی با این دوچرخه در بهترین حالت ناخوشایند بود.

اکنون می توانم جذابیت دوچرخه های گرانقیمت را بدانم ، و دیگر هرگز سوار این دوچرخه که همیشه من را آزار میداد نمیشوم.

داشتن دوچرخه ای از این دست می تواند ماجراجویی باشد. گاهی سرگرم کننده است. اما بیشتر اوقات ناراحت کننده و ناخوشایند است. برای یک بچه دانشگاهی که فقط با دوچرخه اش به دانشگاه میرفت  ، دوچرخه پژو شاید گزینه خوبی بود. اما هر وقت به یاد آن دوچرخه میفتم بسیار ناراحت میشوم که اینقدر بخاطر این دوچرخه زجر کشیدم. بعد از اینکه  دوچرخه بعدی را خریدم، عاشق دوچرخه سواری شدم و احساس کردم یک دوچرخه سوار واقعی هستم.

من  با پس اندازم یک Cannondale CAAD10 دست دوم خریداری کردم (از The Pro’s Closet ، قبل از اینکه کارمند شوم) به قیمت 1500 دلار. دو سال با این دوچرخه ، دوچرخه سواری کردم. میتوانم به جرات بگویم این دوچرخه یک سال نوری از دوچرخه قدیمی پژو ام جلوتر بود.

دوچرخه Cannondale CAAD10 ، خرید دوچرخه ، قیمت دوچرخه

Cannondale ، اولین دوچرخه “واقعی” بود که داشتم .قیمتش نسبتاً مقرون به صرفه بود . این دوچرخه باعث شد تا من تا امروز دوچرخه سواری کنم. در این عکس این مکان بزرگترین صعودی است که در آن زمان انجام داده ام. من افتخار می کنم ، که دوچرخه ام به من کمک کرد تا به آنجا صعود کنم.

مطالعه کنید  24 فایده شگفت انگیز دوچرخه سواری

Cannondale سریع ، قابل اعتماد و ظریف بود – سه چیزی که پژو هرگز نداشت. دنده ها به نرمی تعویض میشدند. چرخ ها سفت و صاف بودند و ترمزها واقعا سرعت من را کم می کردند برخلاف پژو که ترمزهایش جالب نبود. هندسه دوچرخه مدرن بود و احساس چابکی و هیجان به من میداد. از همه بهتر ، وزن آن مانند پژو 30 پوند نبود. با هزینه بیشتر من چیزی را بدست آوردم که با خریدن پژو هیچ وقت بدست نیاوردم و آن هم احساس رضایت ، خشنودی و اعتماد به نفس بود. فقط با خریدن یک دوچرخه این احساسات در من فزونی یافت.

Cannondale بسیار مقرون به صرفه بود و صادقانه میگویم حتی همین حالا ، به اندازه سایر دوچرخه هایم امروزم که هر کدام 5000 دلار قیمت دارند برای من لذت در سواری دارد.

ویژگی های خوب این دوچرخه باعث شد من به عنوان یک دوچرخه سوار پیشرفت کنم. این باعث شد بیشتر بخواهم سوار شوم. من شروع به دوچرخه سواری طولانی تر با ماجراجویی های بیشتر کردم. این باعث شد تا شجاعت به خرج دهم و به صورت گروهی با بقیه دوچرخه سواری کنم. حتی در مسابقات هم شرکت کنم.

با این دوچرخه من تناسب اندام پیدا کردم و بیشتر به این ورزش علاقه مند شدم.

از آنجا که من دوست داشتم دوچرخه سواری کنم ، این دوچرخه به من کمک کرد که پایه ام قوی شود و مهارتها و تناسب اندامم هم بهتر شود. من به این دوچرخه اطمینان داشتم.

اطمینان بدان معناست که وقتی برای مسافرت سوارش می شدم ، تفکرات منفی در مورد دوچرخه به سمتم نمیامد. با خریدن این دوچرخه من فهمیدم دوچرخه سواری برایم لذت بخش ترین کار دنیاست که حالا سالیان زیادیست که دارم انجامش میدهم.

با وجود آنکه حالا چندین دوچرخه گرانقیمت و جدید دارم اما هنوز هم ، من بیشترین پیشرفت خود را به عنوان یک دوچرخه سوار به اعتبار استفاده از این دوچرخه میدانم.

اگر شما فردی هستید که واقعا عاشق دوچرخه سواری هستید ممکن است با همان دوچرخه پژو 250 دلاری هم پیشرفت کنید. اما من به اندازه شما استعداد نداشتم که با آن دوچرخه پیشرفت کنم.

جدا از این مورد اگر هدف شما دوچرخه سواری منظم و پیشرفت آمادگی جسمانی و مهارتهایتان است، دوچرخه ای در محدوده 1000-2000 دلار رشد شما را تسهیل می کند و عاشق دوچرخه سواری شدن را آسان می کند.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *