اثرات زیست محیطی دوچرخه سواری

در چند دهه اخیر بحران آب و هوا  تبدیل به یکی از معضلات بزرگ در جهان شده است که همه ی افراد و شرکت های بزرگ را تا حدودی درگیر خود کرده است.

و اغلب سازمان ها و شرکت ها به دنبال راهکاری برای بهبود شرایط جوی هستند.

یکی از راهکار های پیشنهادی که توانسته تا حد قابل قبولی مشکلات آب و هوا را بهبود بخشد , موضوع استفاده از وسایل حمل و نقل برقی (الکتریکی) است.

اگر کمی به موضوعات محیط زیست علاقه مند باشید، حتما شما هم به دنبال راهکاری برای نجات سیاره زمین از آلودگی می گردید. یکی از بهترین و کارآمد ترین راهکار ها موضوع حمل و نقل است.

به نظر شما چه وسیله ای می تواند جایگزین مناسبی برای وسایل نقلیه باشد؟

موضوعات زیست محیطی از مهم ترین مسائلی است که باعث شده افراد به سمت حمل و نقل , با دوچرخه و دوچرخه برقی بروند.

به نظر شما استفاده از دوچرخه برقی در کاهش انتشار کربن موثر است؟

انتشار صفر

اولین چیزی که هنگام فکر کردن به مزایای دوچرخه و دوچرخه های برقی در ذهن متبادر می شود موضوع کاهش گازهای گلخانه ای و همچین کمک به محیط زیست است.

دوچرخه های برقی و نمونه های دستی آن ها آلایندگی صفر دارند در مقایسه , با یک وسیله نقلیه مسافربری متوسط که مصرف سوخت آن حدود 22 مایل در هر گالن است.

جالب است بدانید که  هر کدام از خودرو های بنزینی حدود 11500 مایل در سال رانندگی می کنند، که بدین وسیله 4.6 تن دی اکسید کربن در سال تولید می کنند. این به تنهایی ردپای کربن شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

دوچرخه برقی محیط زیست

 

مه دود یا آلودگی هوا کمتر

دود و آلودگی هوا یک نگرانی فزاینده درکلان شهر ها در سراسر ایالات متحده بوده است , و به گفته انجمن تنفس آمریکا، نزدیک به 50 درصد از آمریکایی ها اکنون با هوای آلوده زندگی می کنند.

مطالعه کنید  آیا دوچرخه سواری با دوچرخه برقی ورزش نیست؟

دوچرخه سواری به جای استفاده از وسیله نقلیه گازسوز یا گازوئیل، سهم افراد در آلودگی هوا و گازهای گلخانه ای , را کاهش می دهد و به پاک کردن هوای جهان و بهتر شدن هوا برای همه کمک می کند.

 

بدون آلودگی صوتی

به عبارت ساده تر، دوچرخه های برقی صدای کمی تولید می کنند، به خصوص وقتی که با خودرو مقایسه می شوند. جالب است بدانید میزان سر و صدای دوچرخه های برقی با نمونه ساده آنها برابر است یعنی همان طور که دوچرخه ساده ی شما صدایی جز صدای لاستیک بر روی جاده , از خود تولید نمی کند دوچرخه برقی نیز جز این صدا (صدای برخورد لاستیک با جاده) ، صدای دیگری ندارد.

همانطور که می‌توانید انتظار داشته باشید موتور روی دوچرخه‌ها مقداری صدا منتشر می‌کند، اما این صدا اغلب با صدای لاستیک‌های روی آسفالت، پیاده‌ رو یا خاک زیر شما پوشانده می‌شود.

خرید دوچرخه برقی محیط زیست

ازدحام کمتر جاده

شاید به نظر بحث مهمی نباشد، اما هر چه قدر تعداد افرادی که ماشین خود را در خانه رها می کنند و از روشی جایگزین برای رفت و آمد خود استفاده می کنند، بیشتر باشد، خودروهای کمتری در جاده ها وجود خواهند داشت. این به نوبه خود به این معنی است که ترافیک می‌تواند سریع‌تر و روان‌تر جریان داشته باشد , و با کاهش زمان صرف شده در جاده و افزایش بهره‌وری سوخت در مسیر رفت‌ وآمد، خودرو در جاده  نیز به طبع کمتر خواهد شد و این موضوع به خودی خود شما را به دوستدار محیط زیست تبدیل خواهد کرد.

 

برای جاده ها بهتر است

زمانی که جاده ای ساخته می شود عموما بحث ماندگاری آن بسیار مطرح است ، اما به لطف فرسودگی عمومی، برای همیشه دوام نمی‌آورند.

دوچرخه سواری سبک به جای رانندگی با ماشین سنگین روی این سطوح آسفالتی، میزان ضربه و ساییدگی این سطوح را کاهش می دهد و طول عمر آنها را , افزایش می دهد و تعداد دفعات نیاز به روکش مجدد را کاهش می دهد.

مطالعه کنید  دوچرخه الکترونیکی Watt Wagons Helios رونمایی شد

 

باتری قابل بازیافت طولانی مدت

همه ما تصور می کنیم خودرو های برقی و برای محیط زیست بهتر هستند، اما باتری هایی که این خودرو ها دارند همیشه دوستدار محیط زیست نیستند. باتری های خودروهای معمولی با استفاده از اسید سرب ساخته می شوند که در صورت دفع نادرست می تواند برای محیط زیست و اکوسیستم بسیار مضر باشد. ولی باتری های دوچرخه برقی عموما ازباتری های باکیفیت لیتیومی ساخته شده اند که ضرری برای محیط زیست ندارند.

 

شارژ دوچرخه برقی

برخی ممکن است به این نکته اشاره کنند که در مقایسه با دوچرخه‌های معمولی، دوچرخه‌ها ی برقی در واقع تأثیرات زیست‌محیطی بیشتری دارند زیرا نیاز به شارژ دارند و مدام باید شارژ شوند  اما نگرانی در این مورد اشتباه است چراکه این باتری ها با برق شهری شارژ می شوند و قابلیت نگه داری شارژ باتری تا پیمایش های طولانی را نیز شامل می شوند و از طرفی زمان کمی برای شارژ کامل نیاز داند و به همین دلایل تاثیر زیست محیطی مخرب ندارند .

 

راه سبزتر برای دور زدن

دوچرخه‌ و دوچرخه برقی به‌ عنوان راه سبزتر و تمیزتر برای رفت و آمد به محل کار معرفی می‌شوند.

اغلب مشتریان ما زمانی که به ما مراجعه می کنند به دنبال  وسیله ای هستند که به وسیله ی آن  بتوانند تفریحی سالم و هیجان انگیز داشته باشند.

اما با گذر زمان این افراد متوجه قابلیت های بی شمار این محصول می شوند در نتیجه از دوچرخه های برقی  برای مسیر های بین شهری ، رفت و آمد به محل کار و یا حتی مسافرت های کوتاه استفاد می کنند .

هنگامی که مردم متوجه می شوند که چقدر بدون زحمت می توانند با دوچرخه خود سفر کنند، تمایل بیشتری دارند که به جای استفاده از ماشین خود برای انجام کارها، بازدید از نقاط مورد علاقه محلی، دوستان یا اعضای خانواده، سوار دوچرخه خود شوند.

مطالعه کنید  اندازه گیری تنه دوچرخه کوهستان

همه اینها باعث کاهش بیشتر خودروها در جاده ها می شود و نتایج حاصل از این امر در بالای همه نکاتی که قبلا ذکر شد جمع می شود: فرسودگی در جاده ها، سطح کمتر آلودگی، ازدحام کمتر، و انتشار گازهای گلخانه ای کمتر.

 دلایل استفاده از دوچرخه برقی

مزایای استفاده از دوچرخه برقی بسیار زیاد است و در این  مطلب نمی تواند پاسخگوی کامل برای  تشریح آن باشد،

اما در نهایت دوچرخه برقی ها به دو دلیل عمده از رانندگی با ماشین بهتر هستند

1. آن ها می توانند به بهبود سلامت روحی و جسمی شما کمک کنند.

2. آن ها برای محیط زیست بسیار بهتر از هر وسیله ای هستند که نیاز به تغذیه هفتگی و گاهی اوقات روزانه از سوخت های فسیلی دارند.

 

با تمام تمرکزی که در دهه گذشته بر روی محیط زیست اتفاق افتاده است , جای تعجب نیست که به طور گسترده ای دوچرخه سواری به جای استفاده از وسیله نقلیه به عنوان راهی که همه ما می توانیم در آن کمک کوچکی برای نجات سیاره خود انجام دهیم، تبلیغ می شود.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ شما میتوانید نظر خود را در قسمت نظرات برای ما ارسال نمایید.
همچنین میتوانید مقالات دیگر ما در این حوزه را مشاهده نمایید.

تاثیرات دوچرخه سواری بر کیفیت زندگی
دوچرخه های برقی فروش بیشتری از اتومبیل های برقی در سراسر جهان دارند

 

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *