موتور برقی، نسل جدید موتور

یکی از موتورهای نسل جدید که با استقبال زیادی از سوی افراد مواجه شده، موتور برقی است. همانطور که از نام این موتور پیداست؛ با استفاده از انرژی الکتریکی، حرکت کرده و سرعت مشخصی را طی خواهد کرد. در واقع افزایش آلودگی هوا در طی سالهای اخیر و اوج گرفتن آن باعث شده تا وسایل نقلیه پاک مثل موتور برقی به جرگه تولیدات لوازم نقلیه اضافه شوند. شاید موتور برقی دارای امتیازات زیادی از جمله کاهش شاخص آلودگی باشد، اما نقاط ضعفی هم دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. البته این موضوع نباید باعث تغییر نظر خریداران برای خرید موتور برقی شود. همانطور که هر مشکلی راه حلی دارد، حتما مشکلات مربوط به این موتور هم قابل حل بوده و ماندگار نیستند. پس نباید روی این مشکلات زوم کرده و از مزایای بیشمار این موتور غافل شد که این واقعا بی انصافی است!

سرعت بیشتر موتور برقی

با وجود اینکه موتور برقی، راه حلی مناسب جهت کنترل و بهینه سازی مشکل آلودگی به شمار می آید، اما دارای نقاط ضعفی هم است. البته این ضعف را می توان با استفاده از فنون و راهکارهای اساسی برطرف کرد و جایی برای نگرانی در این باره وجود ندارد. در ادامه راجع به این راهکار صحبت خواهیم کرد. اما می خواهیم بدانیم سرعت این موتور چقدر است و چرا آن را دارای سرعت کم میدانند؟ در جواب به این سوال باید گفت اگر فردی بخواهد سریع به مقصد برسد و یا عجله داشته باشد، به مشکل برخورده و نمی تواند روی این موتور حساب کند. البته در صورت استفاده از راهکاری که به آن اشاره کردیم، این مشکل، خیلی زود حل خواهد شد.

راهکار افزایش سرعت موتور برقی

دستکاری، یک اشتباه بزرگ برای افزایش سرعت

اگر به دنبال افزایش سرعت موتور برقی هستید و از سرعت کم آن به ستوه آمده اید، نباید اصلا به سراغ موتور رفته و آن را دستکاری کنید. حتی اگر مهارت و توانایی اندکی در زمینه تعمیر موتور داشته باشید، باز هم نباید به خود اجازه انجام این کار را بدهید. چون این کار با خطرات زیادی همراه بوده و مشکل آفرین خواهد بود. پس، از این اشتباه بزرگ دست کشیده و راه حل های بهتری برای افزایش سرعت موتور برقی پیدا کنید. البته نیاز به جستجو برای پیدا کردن راه حل از سوی شما نخواهد بود؛ ما اینجا در خصوص اینکه چطور می توان سرعت این موتور را افزایش داد، راهنمایی تان خواهیم کرد.

مطالعه کنید  آیا موتور برقی نیاز به گواهینامه دارد؟

به دنبال راه های پر هزینه نباشید

شاید اگر در رابطه با افزایش سرعت موتور برقی از دیگران، به ویژه فروشندگان این گروه از لوازم نقلیه سوال کنید، به خاطر منافع خودشان، راه های گران به شما توصیه کنند که اصلا به صرفه نیستند. مثلا یکی از این راه ها عوض کردن باتری موتور است. شما هر باتری با هر برندی را که بخرید، باید هزینه ای را بابت آن پرداخت نمایید.

از طرف دیگر اگر راه دیگر مثل منبع تغذیه جداگانه را برای موتور امتحان کنید، باز هم مجبور به پرداخت هزینه باشید. هدف ما این نیست که شما را به خرج بیندازیم، بلکه می خواهیم راه های رایگان جهت افزایش سرعت موتور برقی را خدمت شما ارائه دهیم. راه هایی که نیاز به صرف هیچ هزینه ای نداشته و با عمل به آنها به سرعت بالای موتور برقی دست خواهید یافت. در نتیجه، زودتر به مقصد رسیده و دیگر از سرعت کم موتور، ناراضی نخواهید بود.

نحوه افزایش سرعت موتور برقی

چگونه سرعت موتور برقی را افزایش دهیم؟

در این بخش می خواهیم تا راجع به همان راهکارهای رایگان که اشاره کوچکی به آنها کردیم، صحبت کنیم. راهکارهایی که اگر آنها را به کار ببندید، قطع به یقین با افزایش سرعت موتور برقی مواجه خواهید شد. نتایج حاصل از این راه ها به اثبات رسیده و شما نیز با عمل به آنها، این نتایج را به چشم خواهید دید:

حمل وسایل اضافی ممنوع

هیچکس از سرعت بالای وسایل نقلیه بدش نمی آید. البته سرعت تا حدی که باعث تهدید جانتان نشود. در هر حال اگر دوست دارید سرعت مطلوب موتور برقی را تجربه کرده و این سرعت را افزایش دهید، باید حتی الامکان از حمل وسایل اضافی و غیر ضروری با موتور پرهیز کنید. لازم نیست حتما کوله پشتی یا لپ تاپ یا هر وسیله سنگین وزن دیگر را در سبد موتور قرار دهید. همین که وسایل ضروری را با خود همراه داشته باشید، کافی است. فراموش نکنید که قدرت موتور برقی مثل قدرت اتومبیل، خیلی زیاد نیست و نهایتا این قدرت به دو اسب بخار می رسد. پس فشار زیادی به آن وارد نکنید. باور کنید، سفر کردن، آن هم به صورت سبک، هیچ اشکالی ندارد و هیچکس به شما خرده نمی گیرد.

مطالعه کنید  آغاز فروش موتور سیکلتهای برقی RGNT

تنظیم باد لاستیک

باد لاستیک موتور برقی باید تنظیم باشد، وگرنه نمی توان از آن انتظار داشت با سرعت مطلوب براند. چک کردن باد لاستیک، آن هم هر هفته، ضروری بوده و در صورت تنظیم بودن، باعث افزایش سرعت موتور خواهد شد.

توجه به میزان شارژ باتری

موتور برقی با باتری کار می کند. زمانی که شارژ برقی باتری کاهش می یابد، نیازمند شارژ مجدد است؛ در غیر اینصورت قادر به حرکت، آن هم با سرعت زیاد نخواهد بود. شاید شارژ نیمه پر باتری، مشکلی در حرکت موتور ایجاد نکند، اما اگر شارژ موتور کامل باشد، سریع تر حرکت کرده و دچار مشکل در سرعت نخواهد شد.

تغییر مسیر

گاهی تغییر دادن عادت ها بد نیست. شاید این کار به نفع همه ما باشد. مثلا اگر تا به حال عادت داشتید از یک مسیر مشخص برای حرکت با موتور برقی استفاده کنید و در عین حال این مسیر دارای کمی شیب تند بود؛ بهتر است آن را فراموش کرده و مسیر جدیدتری را جایگزین آن کنید. مسیری که هموار بوده و دارای شیب نیست.

سرعت موتور برقی چقدر است؟

نحوه نشستن را عوض کنید

شاید لازم باشد تا علاوه بر تغییر مسیر حرکت موتور، نحوه نشستن بر روی آن را هم عوض کنید. اگر تا به حال عادت داشتید گاهی به صورت ایستاده، موتور برقی را برانید، باید این عادت را هم ترک کنید. این کار، یک نفع بزرگ دارد و آن هم این است که مقاومت را کاهش داده و از سوی دیگر باعث افزایش سرعت و قدرت موتور می شود. بعد از آن، شاهد شتاب گرفتن موتور خواهید بود.

مطالعه کنید  موتور برقی ایرانی

سایز باتری، موثر در افزایش سرعت

استفاده از باتری سایز بزرگ هم می تواند راهگشا باشد. اگر از باتری با این اندازه برای موتور برقی استفاده کنید، خیالتان از بابت سرعت آن، آسوده خواهد بود.

سرویس دوره ای موتور

سرویس دوره های موتور، یک امر ضروری به شمار آمده و باید حتما صورت گیرد. چه بسا که این کار هم باعث افزایش سرعت موتور برقی شده و یک راه حل کاملا مناسب محسوب می شود.

نحوه افزایش قدرت موتور برقی

راه هایی که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم، نه تنها موثر در سرعت موتور برقی خواهند بود، بلکه قدرت و پیمایش موتور را نیز رو به بالا میبرند. پس اگر یکی از سوالاتتان این است که چطور می توان به افزایش قدرت موتور برقی کمک کرد، با نگاهی به گزینه های بالا، به پاسخ این سوال نیز دست می یابید. اگر تمام راه ها را امتحان کنید، تجربه ای بی نظیر از سرعت و قدرت موتور را پشت سر خواهید گذاشت. تجربه ای لذتبخش که به هیچ وجه حاضر به دست کشیدن از آن نیستید.

نحوه افزایش قدرت موتور برقی

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *