برکسی پوشیده نیست که دوچرخه‌سواری یک ورزش عالی است، اما وقتی صحبت از استفاده از دوچرخه‌ شارژی یا برقی در باران می‌شود، چند نکته وجود دارد که هر دوچرخه‌سوار باید از آن‌ها آگاه باشد. صرف نظر از نوع لباسی که می پوشید یا نحوه تنظیم دوچرخه برقی خود، ایمن ماندن در هنگام سواری در باران از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی نکات ایمنی برای دوچرخه سواری در باران می پردازیم .

 

آیا دوچرخه های برقی می توانند خیس شوند؟

بله، اگرچه اکثر دوچرخه های الکترونیکی در برابر آب مقاوم هستند، به این معنی که سوار شدن یا پارک کردن آن ها در باران مشکلی برای دوچرخه ی شما ایجاد نمی کند . با این حال، برخی از انواع دوچرخه های برقی وجود دارند که مناسب برای خیس شدن نیستند و باید از استفاده  آن ها در شرایط مرطوب اجتناب کنید.

آیا می توانید در باران دوچرخه برقی سوار شوید؟

بله، دوچرخه سواری در باران کاملاً خوب است. با این حال مطمئن شوید دوچرخه شما برای سواری در باران تست شده است. همچنین باید از سوار شدن در گودال ها یا آب ایستاده خودداری کنید، زیرا این کار می تواند به وسایل الکترونیکی دوچرخه شما آسیب برساند. دوچرخه های برقی صرف نظر از آب و هوایی که در آن استفاده می شوند بسیار کارآمد هستند. نه تنها بسیاری از آن ها در برابر آب مقاوم هستند، بلکه باید حس ایمنی، امنیت و راحتی نسبی را در طول سواری از ابتدا تا انتها به شما ارائه دهند.  با این حال، قبل از این که دوچرخه الکترونیکی خود را برای سواری بعدی زیر باران بیرون بیاورید، بیایید به چند نکته برای ایمن و لذت بخش کردن دوچرخه شما نگاهی بیندازیم.

مطالعه کنید  معرفی دوچرخه برقی Luna Cycle X2

.1 از گلگیر دوچرخه استفاده کنید:

گلگیر ها باعث می شوند تا لباس شما خشک بماند و این در حالیست که دوچرخه های برقی تا حد زیادی در برابر آب مقاوم هستند – موتور می تواند بارش های شدید را تحمل کند و باتری دوچرخه برقی ها  با خیس شدن از بین نمی روند.

.2 لباس های ضد باران بپوشید:

یکی از چالش برانگیزترین مولفه های سواری در باران این است که لباس شما چقدر سریع خیس می شود. به همین دلیل، ایده خوبی است که لباسی بپوشید که شما را گرم و تا حد امکان خشک نگه دارد. یک کت یا ژاکت بارانی سبک با مقاومت در برابر آب برای هر سواری در زیر باران ضروری است، مانند عینک های آفتابی که  که به دید بهتر شما کمک می کنند. از پوشیدن پنبه در شرایط مرطوب خودداری کنید. برای عملکرد بهتر و ایمن‌تر در هوای مرطوب، لباس‌های مصنوعی یا پشمی را بررسی کنید. .

.3تجهیزات خود را در برابر بارش باران مقاوم کنید:

همان طور که می دانید ، باران در نهایت  همه چیز را خیس می کند. به همین دلیل، حتماً تجهیزات خود را نیز مانند خودتان ضد آب کنید. اگر  نوت بوک، پخش کننده MP3 یا GPS را در سفر همراه خود داشته دارید، مطمئن باشید موارد انتخابی شما ضد آب هستند.  تا مشکلی برای وسایل جانبی شما پیش نیاید.   .

4. از چراغ های جلو و عقب استفاده کنید

اگر به دوچرخه سواری در شب علاقه مند هستید، استفاده از چراغ های سر و عقب در باران بسیار مهم هستند. اگر دوچرخه برقی خود را سوار می‌شوید، احتمالاً جاده‌ها را با چندین نوع وسیله نقلیه به اشتراک می‌گذارید، که برخی از آن ها  دوچرخه سواران را نمی بینند  و این موضوع کار  را برای برای شما سخت می کند، قبل از این شروع به حرکت ، حتماً از چراغ های چشمک زن سر و عقب روی کلاه ایمنی یا فرمان خود استفاده کنید تا تا حد امکان برای دیگران در جاده قابل مشاهده باشید. زود ترمز کنید شرایط آب و هوایی مرطوب مانند رانندگی با ماشین، توقف کامل دوچرخه ها را کمی دشوارتر می کند،  اگرچه بسیاری از دوچرخه‌های برقی به جای ترمزهای رینگ که اغلب در دوچرخه‌های سنتی یافت می‌شوند، از ترمز دیسکی استفاده می‌کنند و به همین دلیل در باران بهتر عمل می‌کنند، اما هنوز مهم است که به یاد داشته باشید که در هنگام دوچرخه‌سواری در دوچرخه‌سواری خود زودتر از ترمز،  ترمز کنید

مطالعه کنید  VanMoof از دوچرخه برقی جدیدش hyperbike رونمایی کرد

همچنین، بسته به این که لاستیک‌های شما دارای فشار بالا هستند، ترمز کردن زودهنگام برای جلوگیری از هیدروپلنینگ بسیار مهم است.

5.مراقب پیچ ها باشید

دوچرخه‌های برقی احتمالاً سرگرم‌کننده‌تر از دوچرخه‌های سنتی هستند، زیرا قدرت اضافی که ارائه می‌کنند می‌تواند تجربه دوچرخه‌سواری را به شدت افزایش دهد. با این حال، هنگام دوچرخه سواری در زیر باران، باید مراقب میزان مصرف برق باشید، به خصوص در پیچ ها وقتی در باران به گوشه ای نزدیک می شوید، سرعت خود را بیشتر از شرایط عادی کم کنید و سعی کنید از خم شدن بیش از حد به گوشه جلوگیری کنید این کمک می کند تا جایی که ممکن است لاستیک روی زمین بماند.

 6.به دنبال نقاط صاف باشید

پس از اولین بارندگی، به دلیل تمام روغن و خاکی که شسته نشده است، زمین می تواند لغزنده شود به همین دلیل، سواری شما می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی شود، با نقاط نرم و لطیفی که ممکن است فوراً نبینید هنگام سوار شدن در باران، سعی کنید از گودال‌ها یا آب ایستاده خودداری کنید، اما مراقب گودال‌هایی باشید که رنگارنگ به نظر می‌رسند، زیرا احتمالاً در آن ها گاز یا مواد روان‌کننده وجود دارد که باعث می‌شود آن ها حتی صاف‌تر شوند. علاوه بر این، از خطوط رنگ آمیزی شده در جاده (یعنی نشانگرهای خطوط) اجتناب کنید، زیرا ممکن است هنگام بارندگی لغزنده شوند. به طور مشابه، خطوط راه آهن در صورت خیس شدن می توانند کاملاً لغزنده شوند. در صورت امکان از خطوط راه آهن با زاویه 90 درجه عبور کنید.

7.مسیر برنامه ریزی شده ای برای خود مشخص کنید

برای سواری . یک مسیر امن را برنامه ریزی کنید قبل از پیاده روی، سعی کنید مسیری را برنامه ریزی کنید که تا حد امکان ایمن باشد به عنوان مثال، اگر معمولاً در جاده‌ها با سنگ‌ریزه، سنگ‌های سست و ترک‌هایی در پیاده‌رو می‌روید، سعی کنید هنگام سوار شدن در باران از این مناطق دوری کنید این تصمیم نه تنها به حفظ امنیت شما کمک می کند، بلکه می تواند دوچرخه شما را در برابر زباله ها و سایر عناصر جاده ای که ممکن است به دلیل دید کم در شرایط مرطوب نتوانید ببینید، محافظت می کند.

مطالعه کنید  بررسی دوچرخه برقی تاشو Furo X

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *