زمانی که برای اولین بار دوچرخه برقی یا الکتریکی را ساختند ،  بیشتر شبیه یک معجزه بود، یک ابر قدرت که می توانست بدون پدال و کمک فزیکی بدن شروع به حرکت کند.

معرفی دوچرخه های برقی : دوچرخه برقی به شما کمک می کند تا در  ترافیک خودرو ها سریعتر حرکت کنید و یا هنگامی که نیاز به حمل یک وسیله داشته باشید می توانید به کمک دوچرخه برقی وسیله خود را راحت تر حمل کنید و بدون تعریق بتوانید مسیر های مورد نظر خود را بپیمایید و یا حتی می توانید هیجان سواری خود را به کمک دوچرخه برقی بالا ببرید.

دوچرخه ی برقی در ابتدا تنها در دسته ی دوچرخه های شهری  تولید شد اما کم کم به تنوع آن‌ها اضافه شد و این دسته بندی روز به روز افزایش پیدا کرد .

انواع دوچرخه برقی

  • دوچرخه برقی کوهستان یا جاده
  • دوچرخه برقی هیربدی
  • دوچرخه برقی تاشو
  • دوچرخه برقی باری
  • دوچرخه برقی ساحلی
  • در این بخش با سه عملکرد از دوچرخه های برقی آشنا می شویم:

اکثر سازندگان دوچرخه و نهادهای ایالتی، محلی و سایر نهادها برای دوچرخه برقی سیستم سه کلاسه را اتخاذ کرده اند که دوچرخه های الکترونیکی را به عنوان دوچرخه های کم سرعت با پدال های کاملاً عملیاتی و موتور الکتریکی کمتر از 750 وات (حدود 1 اسب بخار) تعریف می کند. تشخیص این‌که به کدام کلاس دوچرخه الکترونیکی نیاز دارید، یک نقطه تصمیم گیری کلیدی است.

سه کلاس دوچرخه های الکترونیکی کدامند؟

1.نوع اول : بدون دخالت موتور و تنها با رکاب زدن دوچرخه برقی شما حرکت می کنند

2.نوع دوم : موتور تنها زمانی وارد عمل می شود که شما رکاب بزنید

3.نوع سوم : زمانی که فقط موتور عمل می‌کند و دیگر نیازی به رکاب زدن نیست.

اغلب دوچرخه سواران جدید با دوچرخه برقی کلاس 1 شروع می کنند. دوچرخه‌ های نوع اول عموما ساده تر و سواری نرم تری دارند ، و با آن‌ها می توانید در خیابان های شهر و بسیاری از مسیرهای درون شهری دوچرخه سواری کنید.

دوچرخه های برقی نوع دوم برای عموم افراد کاربردی است و شما می توانید با کمک این حالت سربالایی ها را تبدیل به سراشیبی کنید و از سواری خود لذت ببرید.

حالت سوم دوچرخه های برقی برای کارمندان و افراد پر مشغله محبوب است ، در مقایسه با دوحالت دوچرخه برقی از سرعت و هیجان بیشتری برخوردار است ، در نتیجه افراد به راحتی می توانند با کمک این حالت از ترافیک خلاص شوند.

آن‌ها همچنین بهتر بالا می روند و نیازی به رکاب زدن و خستگی بعد از آن وجود ندارد.

مطالعه کنید  لیست قیمت دوچرخه برقی

جشنواره زمستانه خرید دوچرخه

 باتری های دوچرخه الکترونیکی، محدوده های سواری و موتورها

موتور در دوچرخه برقی نقش قلب تپنده را ایفا می کند.

موتور قدرتمندتر سرعت بیشتری را برای هماهنگی با ترافیک و گشتاور بیشتر برای بالا رفتن از تپه ها و حمل بار ارائه می دهد. یک موتور قدرتمندتر نیز باتری را سریعتر می سوزاند و برد سواری شما را کاهش می دهد.

جالب است بدانید هنگامی که دوچرخه های شارژی را با یکدیگر مقایسه می کنید به محدودیت سواری گسترده برخورد می کنید ، که این محدوده بین 20 تا 100 کیلومتر متغییر است.

البته داشتن یک باتری با قدرت بیشتر می تواند برای شما مفید باشد.

(واحد شمارش قدرت باتری در ساعت وات است)

تعداد ساعت هایی که یک باتری می تواند قبل از خاموش شدن 1 وات انرژی را حفظ کند. بنابراین قدرت موتور نیز مهم است.

یک موتور 500 وات جفت شده با باتری 500 وات ساعت انرژی را سریعتر از یک موتور 250 واتی با باتری 500 وات ساعت تخلیه می کند.

مدت زمان شارژ باتری:

اکثر باتری ها به سه تا پنج ساعت برای شارژ کامل از حالت خالی نیاز دارند، در حالی که باتری های با ظرفیت زیاد زمان بیشتری می برد. اگر قصد دارید با دوچرخه برقی خود رفت و آمد کنید، می توانید شارژرهای اضافی بخرید (یا شارژر خود را همراه داشته باشید).

تعداد باتری:

برخی از دوچرخه های الکترونیکی به دوچرخه سواران اجازه می دهند که از دو باتری به طور همزمان استفاده کنند. این می تواند طول سفر شما را افزایش دهد – و اگر یک باتری تمام شود، یک نسخه پشتیبان دارید.

همچنین می‌توانید یک باتری اضافی بخرید تا یک باتری کاملاً شارژ شده آماده داشته باشید یا در پایان عمر آن (معمولاً چندین هزار بار شارژ) باتری خود را جایگزین کنید.

دوچرخه برقی کاسویل

محل موتور دوچرخه الکترونیکی

موتورهای وسط درایو روی براکت پایینی (محل اتصال بازوهای میل لنگ به قاب دوچرخه) قرار دارند ، موتورهای هاب درایو در داخل توپی چرخ عقب قرار دارند (برخی روی چرخ جلو هستند) ،
به صورت کلی داریو در دوچرخه برقی به سه نوع است :

1 – نوع اول هاب جلو
نوع دوم هاب عقب
نوع سوم میانی
در نوع اول : موتورهای هاب جلو

در بخش جلویی چرخ وصل می شوند و می توانند محرک مناسبی برای چرخ جلو دوچرخه برقی شما باشند ، در این نوع از دوچرخه ها تایر جلویی دوچرخه به وسیله‌ی‌ موتور به حرکت در می آید و شما نیز بهتر است لاستیک عقب را با پدال زدن به حرکت دربیاورید.

مطالعه کنید  5 دلیل استفاده از دوچرخه برقی در سال جدید

موتورهای درایو میانی:

بسیاری از موتورها به دلایل مختلف تنظیمات درایو میانی دارند و از مزیت های درایور های میانی می توان به تعادل و پایداری بهتر به دلیل وزن رو به پایین موتور اشاره کرد.

موتورهای هاب عقب درایو:

موتورهای محوری چرخ عقب نیروی پدال را مستقیماً به چرخ عقب می فرستند و به شما احساس هل دادن می دهند. توجه داشته باشید که تعویض لاستیک کم باد روی چرخی که درایو توپی نصب شده است می‌تواند پیچیده‌تر از تعویض لاستیک کم باد در یک دوچرخه استاندارد (یا با موتور متوسط) باشد. موتورهای درایو توپی جلو تا حدودی شبیه خودروهای دیفرانسیل جلو هستند.

سایر ویژگی ها و اجزای کلیدی دوچرخه الکترونیکی

البته دوچرخه برقی شما چیزی فراتر از موتور و باتری آن است. در اینجا جزئیات بیشتری وجود دارد که باید هنگام مقایسه دوچرخه های برقی در نظر بگیرید:

فعال‌سازی پدال کمکی و احساس پدال:

هرچه دوچرخه جهت‌گیری عملکرد بهتری داشته باشد، کمک پدال آن نرم‌تر خواهد بود. چندین دوچرخه را امتحان کنید تا دوچرخه‌ای را بیابید که با سرعت و شدتی که برای شما بهترین است، واکنش نشان دهد.

سطوح کمک پدال:

اکثر دوچرخه‌ها 3 یا 4 سطح کمکی ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد قدرت باتری را حفظ کنید (حالت اکو) یا سرعت و گشتاور بیشتری را نسبت به حالت (توربو یا بوست) به شما ارائه می دهد.

دوچرخه دنرو
لوازم جانبی یکپارچه:

بسیاری از دوچرخه های الکترونیکی اکنون با مجموعه ای از لوازم جانبی یکپارچه عرضه می شوند که در این بخش به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد :

روشنایی یا چراغ :

این ویژگی که اغلب در دوچرخه های شهری و مسافرتی یافت می شود، یک ویژگی ایمنی مناسب است. البته باید در نظر داشته باشید سیستم برق دوچرخه ها با هم متفاوت هستند ولی معمولا دوچرخه‌های سطح بالا دارای نورپردازی قوی‌تری هستند.

 

قفسه‌ها یا سبد :

معمولاً در دوچرخه‌های برقی باری یافت می‌شوند، این قفسه‌های محکم می‌توانند بارهای سنگین را تحمل کنند. دوچرخه های برقی همچنین می توانند طیف گسترده ای از قفسه های خریداری شده جداگانه را در خود جای دهند، اگرچه باید به این نکته توجه کنید که حتما سبد و یا قفسه با دوچرخه برقی شما مطابقت داشته باشد.

نمایشگرهای ال سی دی نصب شده روی فرمان:

از آنجایی که دوچرخه های برقی امکانات بی شماری دارد ، بنابراین داشتن یک کامپیوتر و ال سی دی بر روی فرمان دوچرخه به شما امکان می دهد عمر باتری، حالت کمک پدال، مایل ها را طی شده، سرعت و موارد دیگر را کنترل کنید.

مطالعه کنید  بهترین دوچرخه برقی های شهری و مسافرتی (معرفی دوچرخه های برقی Lankeleisi)

ادغام تلفن های هوشمند:

وسایل الکترونیکی دوچرخه برقی پیشرفته می توانند به صورت بی سیم با تلفن های هوشمند متصل شوند. برنامه‌های موجود ممکن است شامل GPS، سوابق خدمات و قابلیت‌های اضافی صفحه نمایش باشند. حتی برخی از برنامه ها به شما امکان می دهند قفل یکپارچه دوچرخه خود را باز کنید.

امنیت داخلی:

برخی از دوچرخه‌ها دارای قفل چرخ‌های عقب هستند که به قاب آن وصل شده است، و برخی دیگر قفل‌هایی روی باتری دارند که می‌توان آن‌ها را برای مطابقت با قفل دوچرخه به صورت جداگانه خریداری کنید.
کیفیت قطعات:

دوچرخه های برقی با قیمت های مختلف در بازار وجود دارد و این تنوع در قیمت به کیفیت دوچرخه های برقی مربوط می شوند دوچرخه های برقی ارزان تر عموما ویژگی های دوچرخه های سطح بالا را ندارند و همچنین دارای قطعات با کیفیت پایین تری هستند.

اما در خصوص دوچرخه های برقی با قیمت بالاتر طبیعتا کیفیت و امکانات بیشتری را به شما می دهند.

قاب‌ها:

اکثر قاب‌های دوچرخه‌های الکترونیکی از آلومینیوم ساخته شده‌اند، اگرچه طیف وسیعی از گزینه‌های قاب (از فیبر کربن گرفته تا فولاد) در دسترس است. جنس بدنه و طراحی، همراه با اندازه موتور و باتری، بیشترین سهم را در وزن کل دارند. دوچرخه های الکترونیکی به طور کلی سنگین تر از همتایان دوچرخه معمولی خود، هستند

بنابراین، اگر بین دو دوچرخه مشابه انتخاب می کنید، یک مدل سبک تر احتمالاً سواری بهتری را ارائه می دهد.
مطمئن باشید که تناسب خوبی روی دوچرخه الکترونیکی خود دارید

مهم ترین موضوعی که در انتخاب قاب دوچرخه و یا دوچرخه برقی مهم است موضوع سایز آن است و این سایز بر اساس قد و وزن فرد متفاوت است.

سعی کنید برای خرید دوچرخه برقی به فروشگاه مخصوص آن بروید تا امکان تست دوچرخه برای شما وجود داشته باشد.

زمانی که در یک فروشگاه دوچرخه هستید، برای تست دوچرخه مورد نظر خود وقت بگذارید. شرکت دنرو فضایی برای مشتریان برای انجام این کار دارند ، تست کردن بیش از یک دوچرخه به شما احساس بهتری نسبت به گزینه های خود می دهد و به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که کدام سبک برای شما بهترین است.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *