تسلا جزئیات بیشتری در مورد تلاش خود برای استقرار تاسیسات بازیافت باتری در مقیاس بزرگ منتشر کرد و ادعا می کند که می تواند حدود 92 درصد از مواد سلول باتری را با فرایند بازیافت ، بازیابی کند.

وقتی صحبت از آلایندگی در کل چرخه عمر می شود ، خودروهای برقی دو مزیت اصلی نسبت به خودروهای بنزینی و گازوئیلی دارند.

وقتی نوبت به عملکرد وسایل نقلیه می رسد ، صاحبان وسایل نقلیه برقی نسبت به بنزینی منابع انرژی بیشتری برای شارژ خودروهای خود دارند.

صاحبان وسایل نقلیه برقی می توانند وسایل نقلیه خود را با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر شارژ کنند ، که این امر باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از استفاده از وسایل نقلیه آنها می شود.

در زمینه تولید ، مخالفان EV اغلب ادعا می کنند که انرژی و منابع مورد نیاز برای ساخت باتری ها با تمام مزایای مسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی یکسان است.

با این حال ، این مخالفان اغلب در مورد بازیافت باتری چیزی نمیگویند.

سالهاست که تسلا با دیگر شرکتها که در زمینه بازیافت باتری فعال هستند همکاری میکند.

در کنارش تسلا بر روی سیستم بازیافت باتری خود، کار می کند.

امروز ، تسلا با انتشار گزارش عملکرد 2020 ، جزئیات بیشتری از تلاش بازیافت باتریهای خود را منتشر کرد.

تسلا تأیید میکند که اولین فاز تاسیسات بازیافت سلول های باتری خود در اواخر سال گذشته راه اندازی شد:

“در سه ماهه چهارم سال 2020 ، تسلا با موفقیت اولین فاز تاسیسات بازیافت سلول های باتری  را در گیگافکتوری نوادا برای بازیافت ضایعات تولید باتری و باتری هایی که عمرشان پایان یافته بود نصب کرد. در حالی که تسلا سال ها با شرکتهای بازیافت کننده باتری کار کرده ، اما برایمان مهم است که خودمان هم توانایی و ظرفیت بازیافت را داشته باشیم. بازیافت توسط خودمان باعث میشود که کارها سریع تر صورت گیرد و همچنین زودتر مواد اولیه مانند کبالت و نیکل به تولید کنندگان باتری برسد. این تسهیلات چرخه نوآوری ، در زمینه بازیافت باتری را در مقیاس وسیع باز می کند و به تسلا اجازه می دهد تا طرح های فعلی را به سرعت بهبود بخشد و آزمایش فرآیند تحقیق و توسعه محصولات را به صورت عملی انجام دهد. “

مطالعه کنید  آینده خودروهای برقی را در حالای نروژ ببینید

این خودروساز نموداری را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد می تواند بیش از 92 درصد مواد اولیه باتری را بازیابی کند:

نمودار شرکت تسلا در مورد بازیافت باتری

تسلا همچنین اظهار میکند که بازیافت باتری توسط خودش بهتر خواهد بود زیرا فرآیند بازیافت را یکپارچه میکند.

“با انجام این کار ، بهترین موقعیت را داریم تا محصولات خود را به طور موثر بازیافت کنیم تا بازیابی مواد اولیه باتری را به حداکثر برسانیم. با پیاده سازی برنامه بازیافت باتری در Gigafactory Berlin-Brandenburg و Gigafactory Texas ، ما انتظار داریم که بازیافت باتری هایمان در سطح جهانی به میزان قابل توجهی افزایش یابد. هدف ما توسعه یک فرآیند بازیافت ایمن با نرخ بازیابی بالا ، هزینه کم و تأثیرات زیست محیطی کم است. از منظر اقتصادی ، ما انتظار داریم صرفه جویی قابل توجهی را در بلند مدت داشته باشیم زیرا هزینه های مربوط به بازیابی و بازیافت مواد باتری در مقیاس بزرگ بسیار کمتر از خرید مواد اولیه اضافی برای تولید باتری است. “

این شرکت می گوید در سال 2020 1300 تن نیکل ، 400 تن مس و 80 تن کبالت بازیافت کرده است.

موضوع بازیافت باتری ها به قدری مهم است که بنیانگذار تسلا و مدیر ارشد اجرایی تسلا جِی بی استراوبل (JB Straubel) در سال 2019 این شرکت را ترک کرد تا شرکت خود ، Redwood Materials را راه اندازی کند و فرآیندهای بازیافت را توسعه دهد.

Redwood Materials حتی قراردادی برای بازیافت ضایعات باتریهای پاناسونیک در تسلا گیگافکتوری نوادا ، جایی که خودروساز تاسیسات بازیافت جدید خود را مستقر کرد ، دارد.

مطالعه کنید  تولید وانت برقی توسط آلفا موتور

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *