دوچرخه تاشو دیجیکالا و محبوترین دوچرخه های تاشو آن و همچنین دوچرخه تاشو شیپور و محبوترین دوچرخه های تاشو آن مبحثی است که ما در این نوشته قصد صحبت در مورد آن را داریم. علت محبوبیت دوچرخه تاشو و دوچرخه تاشو ارزان در میان انواع دوچرخه ها این است که در حفظ محیط زیست بسیار موثر بوده و در آینده نه چندان دور در میان مردم جهان بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مقدمه ای بر دوچرخه تاشو 

دوچرخه تاشو و به طور کلی هر نوع دوچرخه شهری از جمله، وسائلی است که امروزه به عنوان یکی از اهداف اصلی برای جایگزینی با وسایل نقلیه دیگر آلوده کننده ی محیط زیست، مد نظر است.

 در بسیاری از شهر های جهان که تهران هم یکی از آنها است، جمعیت با رشد تصاعدی روبرو شده است و نیاز به حمل و نقل آنان از خانه تا محل کار یا هر جای دیگری، تابع استفاده از وسایل نقلیه ای است که هم بتوانند با سرعتی مناسب آنان را تا مقصد همراهی نمایند و هم اینکه در تولید دی اکسید کربن و آلودگی بسیار زیاد هوا، برای انواع گروه سنی به مثابه وسیله ای، برای کاستن از میزان این چرخه ی غیر استاندارد و بسیار نگران کننده ی محیط زیستی باشد.

دوچرخه تاشو، در این میان می تواند و توانسته نقشی بسیار پر رنگ در کم کردن این میزان، در کشورهای صنعتی به طور ویژه بازی کند. حتی مقامات بلند پایه ی کشورهایی نظیر بریتانیا با آن همه مشغله و رفت و آمد با خرید دوچرخه تاشو که مدلی از دوچرخه شهری است، استفاده می کند و فرهنگ دوچرخه سواری را در میان مردمان شهر و کشور خود رواج می دهد.

حتما در تلویزیون یا شبکه های اجتماعی دیده اید که بوریس جانسون ، شهردار و وزیر امور خارجه سابق بریتانیا و نخست وزیر این کشور در زمان کنونی با خرید دوچرخه و استفاده از آن، البته با رعایت همه ی اصول ایمنی از، دوچرخه تاشو برای رفت و آمد هایش بهره می برد.

مطالعه کنید  دوچرخه برقی تاشو

علت محبوبیت دوچرخه تاشو در ایران و جهان

این شهر که وسعتی کمتر از نصف تهران دارد، با جمعیتی در حدود 20 میلیون نفر، یکی از تپنده ترین شهرهای جهان در حوزه ی اشتغال و اقتصاد می باشد. ذکر این نکته ضروری است که توکیو به پیشرفته ترین وسایل حمل و نقل جهان از قبیل مترویی با سرعت و نظم بسیار بالا، تراموا، تاکسی، اتوبوس و بسیاری دیگر از وسائط نقلیه برای حمل و نقل عمومی برخوردار است.

اما با این حال ، مردم بسیار با فرهنگ و مقید به رعایت ضوابط و قوانین محیط زیستی تمایل بسیار زیادی در استفاده از انواع دوچرخه شهری و خصوصا خرید دوچرخه تاشو دارند. برای ادامه مطلب بهتر است بدانیم این وسیله چه فاکتورهایی در خود دارد که تا این حد مرفه و جذاب هستند.

علت محبوبیت دوچرخه تاشو در ایران و رشد صعودی فروش دوچرخه تاشو دیجیکالا

تنها در شهر تهران، هر ساله تعداد فوت افرادی که به واسطه ی آلودگی هوا جانشان را از دست می دهند از کل تعداد نفراتی که جانشان را در اثر صانحه یا تصادف رانندگی از دست می دهند بیشتر است. در نتیجه این روز ها فروش دوچرخه تاشو دیجیکالا رشد صعودی را در حال پیمودن است.

چراکه بسیاری از مردم به علت زندگی آپارتمانی و نداشتن جای کافی برای نگه داری دوچرخه به دوچرخه های تاشو روی آورده اند.

دوچرخه تاشو شیپور 

از فروشگاه های اینترنتی که این روز ها سیر صعودی را در فروش دوچرخه تاشو دارد فروشگاه آنلاین دنرو است. در این فروشگاه انواع دوچرخه برقی تاشو و غیر برقی تاشو به فروش می رسد.

دوچرخه تاشو غیر الکتریکی یا Folding Bicycle non – electrical، گونه ای بسیار پیشرفته و پیشرو در صنعت دوچرخه سازی است. این دوچرخه با توجه به وزن بسیار مناسب و کم، نسبت به دوچرخه کوهستان یا کورس و توان حمل حدود 120 کیلوگرم وزن کاربر و همچنین ظاهری کاملا مدرن، توجه شایانی به نوع فرمان دهی و نوع نشیمن و حفظ استراکچر و آناتومی صحیح بدن کرده است.

مطالعه کنید  چرا دوچرخه برقی هدیه ای مناسب است؟

دوچرخه تاشو به صورتی طراحی گردیده است که هنگام نشستن بر روی آن، نیاز به خم شدن بسیار کمی وجود دارد و در طراحی آن از نوع نشستن در هنگام پارو زدن قایق ها بهره گرفته شده است.

در خرید دوچرخه تاشو، باید دقت داشته باشید که با توجه به سایز و قد و طول دست هایتان سایز دوچرخه را انتخاب کنید. دوچرخه تاشو در ابعاد 12، 16، 18، 22، 24، 36 و 48 اینچی ساخته می شود، اما با توجه به میانگین قد ایرانیان برای جوانان و نوجوانان سایز 22 و 24 و برای بزرگسالان سایز 36، بهینه ترین سایز ها را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

دوچرخه تاشو، را در دو نوع دوچرخه تاشو برقی که نوعی دوچرخه برقی است و دوچرخه مکانیکال تولید می نمایند. در نوع برقی، با استفاده از باتری های لیتیومی دوچرخه به نوعی موتورسیکلت در مقیاس کوچک تبدیل می شود و در این مطلب ما به این تایپ، نخواهیم پرداخت و توجه مان به نوع غیر الکتریکی این دستگاه است.

در تیپ های غیر الکترونیکی دوچرخه تاشو یا همان دوچرخه معمولی قدیمی که امروزه به صورت تاشو عرضه می شوند، مزیت بسیار خوبی وجود دارد و آن وزن کم، نسبت به سایز دوچرخه است. به گونه ای که یک دوچرخه کوهستان حدود 45 تا 80 کیلوگرم وزن دارد اما با استفاده از متریال مقاوم و بسیار سبک این میزان وزن به حدود 8 تا 20 کیلوگرم در دوچرخه تاشو تنزل پیدا کرده است .

دوچرخه تاشو با توجه به نوع آب و هوا و میزان توان جسمانی فرد، انواع متریال مختلف در ساخت این وسیله به کار رفته است و برای هر گونه آب و هوا و میزان توان کاربران، طراحی های متفاوتی دارد.

مطالعه کنید  مزایای انتخاب دوچرخه برقی تاشو + نکات خرید

با استفاده از دنده های آن با توجه به نوع دوچرخه، به راحتی می توان آن را برای رکاب زدن در سراشیبی ها و سربالایی ها و همینطور جاده های هموار تنظیم نمود .

دوچرخه تاشو برای تا شدن و کم شدن فضای اشغالی خود، به وسیله ی اهرمی که به طور معمول در زیر زین دوچرخه تاشو قرار دارد، به راحتی تا می شود و فضایی حدود یک سوم حالت عادی خود را پیدا می کند.

همچنین با استفاده از اهرم تنظیم بلندی یا کوتاهی زین، به راحتی می توان اندازه ی طول و ارتفاع آن را تنظیم نمود.

آینده پیش روی دوچرخه تاشو

در نتیجه ی مزایای بسیار زیاد دوچرخه تاشو نقلیه است که می بینیم، به صورت روزانه رویکرد مردم هر چه بیشتر به خرید انواع دوچرخه تاشو بیشتر می شود. خصوصا اینکه دوچرخه تاشو غیر الکتریکی نقش بنیادی در تناسب اندام فرد دارد و با هر سفر به میزان بسیار بالایی کالری سوزی را به بهترین نحو، انجام می دهد.

نکته آخر این است که در بهره گیری از دوچرخه تاشو بسیار کارا و پیشرفته، حتما موارد ایمنی از قبیل کلاه ایمنی و در صورت امکان از لباس مخصوص دوچرخه سواری استفاده نمایید و برای استفاده از دوچرخه تاشو در تاریکی، در صورتی که خود دوچرخه مجهز به چراغ آلارم نبود؛ حتما نسبت به تهیه ی یکی از انواع لامپ های چشمک زن برای دیده شدن توسط دیگران، اقدام فرمایید.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!