بهترین دوچرخه جهان از جمله بهترین دوچرخه های سواری، بهترین دوچرخه های شهری و بهترین دوچرخه کوهستان ، انواع و شرکت های سازنده آن موضوعی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

امروزه خیلی از عوامل دست به دست هم داده اند تا استفاده از دوچرخه در حال تبدیل شدن به یک عادت جهانی شود. کاهش آلودگی و ترافیک همه می تواند با استفاده بیشتر از دوچرخه کاهش یابند.

قیمت دوچرخه فول کربن ، قیمت دوچرخه آلمینیومی ، بهترین دوچرخه جهان

دوچرخه که به انگلیسی با نام های Bicycle, Cycle شناخته می شود، دارای مدل های مختلفی است. بر اساس کاربردی که ما از آن انتظار داریم، می توان آنها را تقسیم بندی کرد.

اگر بخواهیم مهم ترین شرکت هایی که انواع گوناگونی دوچرخه را تولید می کنند را نام ببریم می توانیم به شرکت زیر اشاره کنیم. تولید کنندگان عمده دوچرخه عبارتند از :

bike Cannondale ، قیمت دوچرخه ، فروش دوچرخه ، خرید دوچرخه
  • شرکت کنندال Cannondale
دوچرخه اسکات ، فروش انواع دوچرخه خارجی ، شرکت کنندال Cannondale
  • شرکت اسکات SCOTT
دوچرخه SCOTT ، خرید دوچرخه ، قیمت دوچرخه ، فروش دوچرخه
دوچرخه مارک trek
  • شرکت ترک TREK
دوچرخه اسپشیالایزر
  • شرکت اسپشیالایزر specialized
  • و ….

این شرکت ها از بزرگ ترین تولید کنندگان دوچرخه در دنیا هستند و انواع بهترین دوچرخه جهان توسط این شرکت ها تولید می شود. این شرکت ها دوچرخه ها را در مدل های مختلف و مطابق با کاربردهای متفاوت، تقسیم بندی می کنند و با توجه به کاربرد مختلف دوچرخه ها قیمت دوچرخه نیز متفاوت می شود.

شرکت هایی که معرفی کردیم در تولید دوچرخه دارای تنوع فراوانی هستند. این شرکت های تولید کننده ابتدا بازار را بررسی کرده و مطابق با آنچه که در بازار روز دنیا تقاضا می شود، مدل های مختلف را برای خرید دوچرخه تولید می کنند. در واقع می توان گفت تقریباً تمام مدل های روز دنیا توسط همین تولید کنندگان تولید می شود.

مطالعه کنید  تکنولوژی VR و دوچرخه سواری

طیف گسترده ای از تقاضا توسط این شرکت ها تأمین می شود و این شرکت ها هستند که دوچرخه های تولیدی را در گروه های اصلی نام گذاری می کنند.البته نام گذاری محصولات که توسط این شرکت های تولید کننده صورت می گیرد، بسته به اینکه در کدام کشور مورد استفاده قرار می گیرند، متفاوت است و حتی ممکن است مدلی که در یکی از این شرکت ها تولید می شود، در دو دستۀ متفاوت قرار بگیرند.

به عنوان نمونه یک دوچرخه ممکن است در دو دسته مثلاً مدل دوچرخه توریستی و مدل دوچرخه کوهستان نیز قرار بگیرند. یا مثلاً ممکن است یک نوع دوچرخه هم در دسته مدل های کوهستان واقع شود و هم در دسته آل منتایین و حتی دستۀ سوم اندرو. چرا چنین اتفاقی رخ می دهد؟

باید گفت این اتفاق اجتناب ناپذیر است به خاطر اینکه کاربرد برخی از مدل های دوچرخه به قدری به هم شباهت دارند که این اتفاق بدون اینکه هدفمند باشد، کاملاً تصادفی رخ می دهد.

با وجود اینکه چنین اتفاقاتی در بازار دوچرخه می افتد، قصد داریم دسته بندی عمدۀ دوچرخه ها را معرفی کنیم و به بهترین و محبوب ترین آن ها نیز اشاره کنیم:

انواع دوچرخه کوهستان، بهترین دوچرخه کوهستان

دوچرخه کوهستان همانطور که نامش معرف آن است، جهت استفاده در مسیرهای خاکی تولید می شود. خود مدل کوهستان دارای هشت مدل به شرح زیر است:

دوچرخه کوهستان مدل Hard Tail
  • دوچرخۀ Hard Tail یا Full Suspension
دوچرخه کوهستان مدل cross country
  • دوچرخه کراس کانتری cross country
دوچرخه کوهستان مدل Fat Bike
  • فت بایک Fat Bike
دوچرخه Downhill
  • دانهیل Downhill
  • اسپورت Sport
  • اندورو Enduro
  • All Mountain
دوچرخه Cannondale کوهستان مدل تریل
  • تریل Trail
مطالعه کنید  دوچرخه ثابت یا تردمیل؟ کدام بهتر است؟

بهترین دوچرخ شهری Urban، انواع دوچرخه شهری Urban

دوچرخه شهری یکی از قدیمی ترین سبک ها می باشد که امروزه با تکنولوژی روز دنیا دچار تغییراتی شده است. این مدل برای استفاده در خیابان ها شهری و رفت و آمد های درون شهری است. مدل شهری نیز دارای مدل های زیر است:

مدلهای دوچرخه تاشو
دوچرخه ثابت
  • شهری فیتنس Fitness
تست سرعت دوچرخه برقی
  • شهری هایبرید Hybrid

دوچرخه توریستی Touring

دوچرخه مخصوص تور ، دوچرخه توریستی

دوچرخه های تورینگ یا توریستی مدلی است که جهت مسافرت و ماجراجویی تولید شده است. این دوچرخه استحکام بسیار بالایی دارد. چون کاربرد این مدل در درجه اول تحمل کردن بارهای سنگین است. در برخی از مدل های توریستی ممکن است از آلومینیم جهت ساخت بدنه استفاده نشود چرا که تنها پارامتر مهم این مدل استحکام بدنه و تحمل بار و فشار زیاد است.

دوچرخه جاده یا کورسی، مسابقه ای Race

این مدل دارای لاستیک های نازک است و باعث می شود حین حرکت لاستیک این مدل با زمین اصطکاک ایجاد کند. همچنین فرمان این مدل نسبت به دیگر قسمت ها پایین تر است و دوچرخه سوار برای استفاده از این مدل باید به جلو خم شود . این مدل برای جاده ها ی آسفالتی مناسب است. این دوچرخه ها بسیار ظریف و حساس ساخته می شوند و ممکن است کوچکترین ضربه ای منجر به آسیب رسیدن به دوچرخه شود. این مدل هم خود دارای پنج دسته می باشد:

  • سایکل کراس Cyclecross
  • جاده Endurance
  • پیست

دوچرخه نمایشی BMX

دوچرخه نمایشی BMX

این مدل از دوچرخه جهت اجرای حرکات نمایشی مانند پریدن از پله و موانع در خیابان های شهری ساخته شده است. این مدل خیلی کوچک است، دارای لاستیک عاج دار و دارای مقاومت مناسبی می باشد. جنس بدنه این نوع آلیاژ کرومولی است.

دوچرخه Dirt Jump
  • جامپ Dirt Jump
  • تریال Trial
مطالعه کنید  ورزش بیشتر با دوچرخه برقی یا دوچرخه پدالی، کدام؟

دوچرخه برقی Electric

این مدل که به E-Bike نیز معروف است دارای یک موتور الکتریکی کوچک است. همین مدل خود دارای مدل های مختلفی است. برخی از آنها یک موتور برقی کوچک دارند که پدال زنی را تسهیل می کند و برخی که به نام موتور گازی می شناسیم مدلی است که به یک موتور سیکلت کوچک شباهت دارد.

سرعت این نوع بین ۲۵ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت است. انواع دوچرخه برقی نیز موجودند که دارای یک باتری قابل شارژ هستند و ظرفیت طی کردن مسافت بین ۲۵ تا ۷۰کیلومتر را دارند.

این مدل در سال های اخیر دارای بالاترین رشد افزایشی تولید را مابین همه مدل های موجود در اروپا داشته است.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!