خرید دوچرخه ارزان

دوچرخه ارزان اصطلاح مبهمی است. به کدام دوچرخه می توانیم بگوییم ارزان و به کدام می توانیم بگوییم گران؟ دوچرخه ارزان یک اصطلاح گمراه کننده است. خرید دوچرخه با قیمت مثلاْ ۳۰۰ هزار تومان ممکن است برای یک نفر ارزان و برای برخی دیگر گران باشد. بنابراین اگر به دنبال خرید دوچرخه ارزان هستید ابتدا باید شرایط مالی خود را بسنجید.

اگر قصد خرید دوچرخه را دارید ابتدا باید به وضعیت اقتصادی خود نگاه کرده و بررسی کنید که آیا قیمت دوچرخه برای شما مناسب است و یا خیر؟

در مبحث خرید دوچرخه همچنین باید این نکته در نظر بگیریم که دوچرخه را برای چه کاری می خواهید استفاده کنید. صرفاْ جهت تفریح می خواهید به سراغ دوچرخه بروید یا ورزش و یا موارد دیگر.

ما سعی می کنیم چند دوچرخه را به شما معرفی کنیم تا در خرید دوچرخه ارزان به شما کمکی کرده باشیم. قبل از شروع به معرفی برخی از دوچرخه های ارزان بهتر است ابتدا به مزایای استفاده از دوچرخه بپردازیم و سپس مفصل در خصوص انواع دوچرخه ارزان صحبت می کنیم.

مزایای دوچرخه سواری چیست؟

دوچرخه سواری در شهر ، مزایای دوچرخه ، دوچرخه شهری

شما وقتی دوچرخه سواری می کنید تا به حال با خود فکر کرده اید از چه مزایایی بهره مند هستید. وقتی که دوچرخه سواری می کنید انگار دلتان نمی خواهد تمامش کنید و از رکاب زدن لذت می برید. بله!

لذت بخش بودن، یکی از مزایای دوچرخه سواری است. اگر به عنوان یک وسیله نقلیه از دوچرخه شهری استفاده می کنید، به کاهش آلودگی هوا کمک می کنید. سر و صدا و همچنین آلودگی صوتی ایجاد نمی کنید. پس می بینید که دوچرخه سواری دارای مزایای زیادی است.

مطالعه کنید  تفاوت دوچرخه برقی با دوچرخه غیر برقی در چیست؟ (راهنمای کامل)

موانع موجود در مسیر خرید دوچرخه

دوچرخه ژاپنی ، خرید دوچرخه ، فرهنگ دوچرخه و دوچرخه سواری

در ایران درباره خرید دوچرخه دو مشکل اساسی داریم. یکی اینکه در کشور ما هنوز فرهنگ دوچرخه و دوچرخه سواری جای خود را پیدا نکرده است.

وقتی به کشورهای پیشرفته نگاه می کنیم متوجه می شویم که آنها دوچرخه سواری را یک فرهنگ شایسته و قابل تقدیر می دانند. ولی در کشور ما هنوز این فرهنگ وارد نشده است.

پلیس دوچرخه سوار ، ماماچاری ، mamachari

شما می توانید تصور کنید مدیر عامل یک شرکت در ایران با دوچرخه به سر کار خود برود؟ حتی تصورش هم برای خیلی ها خنده دار است. خیلی ها دوچرخه سواری را بی فرهنگی تلقی می کنند ! مشکل دوم ما قیمت های بالای دوچرخه است.

اگر قیمت دوچرخه برای همه مردم مناسب باشد و همه توانایی خرید آن را داشته باشند، می توانیم امیدوار باشیم. البته مشکل سومی هم هست و آن این است که نه فقط خرید دوچرخه های ارزان بلکه کلاً خریدن دوچرخه را سخت کرده است. به خاطر اینکه در کشور ما به تولید دوچرخه اهمیت زیادی داده نمی شود.

به هر حال می خواهیم درباره خرید دوچرخه شهری ارزان صحبت کنیم. هدف معرفی ارزان ترین دوچرخه های موجود است برای اینکه همه بتوانند به راحتی آن ها را تهیه کنند.

با لحاظ این واقعیت که دوچرخه هیچ آلودگی برای هوا و محیط ایجاد نمی کند، خرید دوچرخه شهری نیز می تواند جایگزینی برای ماشین باشد.

معیار خرید دوچرخه

خرید دوچرخه ارزان ، قیمت دوچرخه

جهت خرید دوچرخه های ارزان، باید معیارهایی را در زمینۀ انتخاب نوع دوچرخه در نظر گرفت. آیا این دوچرخه ای که می خواهم بخرم متناسب با قد من هست یا نه؟ همچنین هنگام خرید دوچرخه بررسی کنید که دوچرخه طبق اصول و استانداردهای بین المللی ساخته شده باشد.

مطالعه کنید  بهترین برند دوچرخه کودک در آمریکا

تفاوتی ندارد چه گران و چه ارزان تولید دوچرخه باید مطابق با استانداردهای روز دنیا باشد. در غیر این صورت به جای اینکه دوچرخه سواری ورزشی سودمند باشد تبدیل می شود به وسیله ای که حتی ممکن است به پاها لگن و کمر آسیب برساند.

لیست قیمت انواع دوچرخه ارزان در بازار ایران

  • مریدا مدل Dakar 612 Walk سایز ۱۲۰-اندازه فریم ۵/۷
  • Free Motion مدل Hello Kitty سایز ۱۲-اندازه فریم ۱۷
  • کراس مدل Transformer سایز ۱۶-اندازه فریم ۱۶
  • Free Motion مدل Hulk سایز ۲۰- اندازه فریم۲۰
  • کراس مدل Superman سایز ۱۲- اندازه فریم۱۲
  • کراس مدل Avengers سایز ۲۰- اندازه فریم ۱۷
  • کراس مدل Casper سایز ۱۶- اندازه فریم۱۶
  • رمبو مدل M041 سایز ۲۰- اندازه فریم ۲۰

این ها جزء ارزان ترین دوچرخه هایی است که در ایران به فروش می رسد. البته به کسانی که به دنبال خرید دوچرخه هستند باید عرض کنیم که قیمت دوچرخه نوسانات زیادی دارد.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!