مزایای موتور برقی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین اهمیت موضوع هوای پاک افکار زیادی را به خود مشغول کرده است. خصوصا در کشور های پیشرفته استفاده از موتور برقی بسیار گستره است.البته شایان ذکر است که در کنار موتور برقی، انواع دوچرخه شهری از جمله دوچرخه برقی و دوچرخه تاشو برقی هم این روز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اگر قصد آشنایی با مزایای موتور برقی و یا خرید موتور برقی را دارید در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی مطالب بیشتری پیرامون موتور های برقی بپردازیم.

ساخت موتور برقی

شرکت های گوناگونی با برند های مختلف اقدام به ساخت موتور برقی کرده اند. این موتور ها با توجه به نوع باتری و موتور الکتریکی خود می توانند با یک بار شارژ شدن، مسافتی حدود 40 الی 1000 کیلومتر را با 30 تا 80 کیلومتر بر ساعت طی کنند.

مزایا موتور برقی و استفاده از آن

تفاوت موتور برقی با موتور بنزینی

استفاده از موتور به جای موتورهای بنزینی مزایای زیر را به دنبال خواهد داشت:

کاهش آلودگی هوا

اولین و مهمترین مزیت استفاده از موتو برقی جلوگیری از آلودگی هوا می باشد. در اهمیت این موضوع همین بس که تاثیر مستقیمی بر سلامتی افراد جامعه دارد.

بازدهی بالای موتور سیکلت های برقی

موتور برقی از جمله پر بازده ترین محصولات مکانیکی است که تا به حال تولید شده است. انرژی این محصول با راندمانی در حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد توسط موتور به چرخ ها منتقل می شود. در صورتی که این انتقال انرژی در موتور های بنزینی حدود 15 تا 20 درصد است.

مطالعه کنید  آیا موتور برقی نیاز به گواهینامه دارد؟

هزینه های نگهداری پایین

به دلایلی از جمله عدم نیاز به تعویض روغن، تعمیر و سرویس کاربرات، انژکتور و دیگر بخش های فنی در مقایسه با موتور های بنزینی، هزینه های مربوط به این محصول بسیار کاهش یافته است.

بهره گیری ازسوخت ارزان و پاک

با استفاده از موتور برقی می توان به سادگی جایگزینی برای استفاده از سوخت های فسیلی ایجاد نمود. به دلیل استفاده ی موتور برقی از انرژی برق، هیچ گونه آلاینده ای به محیط تحمیل نمی شود.

نکات مورد توجه در خصوص موتور برقی

باتری

باید توجه داشت با افزایش ظرفیت باتری موتورهای برقی، توانایی پیمودن مسافت نیز نیز در آن افزایش می باید. باتری های مورد استفاده در موتور برقی لید اسید و لیتیوم می باشند. این باتری ها از جمله بهترین انوع باتری های قابل شارژ هستند.

موتور الکتریکی

موتور الکتریکی مهم ترین قسمت موتورهای برقی است. موتور الکتریکی می تواند بیانگر توان، قدرت و شتاب محصول باشد. موتور استفاده شده در موتور برقی ها از نوع براشلس بوده که از اصطحکاک کم و بازدهی بالایی برخوردار هستند.

موتور برقی های موجود در بازار های ایران دارای 800 الی 3000 وات سرعت هستند. تفاوت این محصولات در شتاب، سرعت و شیب قابل پیمایش موتور برقی مورد نظر است.

کیفیت بدنه

شرکت های گوناگونی با برند های مختلف اقدام به ساخت موتور برقی کرده اند. در میان این تولیدات ویژگی هایی از جمله شکل ظاهری و کیفیت مواد استفاده شده با توجه به برند و شرکت تولید کننده متفاوت می باشد.

مطالعه کنید  راهنمای جامع خرید موتور برقی

تمامی این موارد جز ویژگی های مربوط به کیفیت موتور برقی هستند که حفظ آن ها در بلند مدت بسیار حائز اهمیت است. برای کارایی بهتر محصول و دوام آن لازم است تا تمامی قطعات دارای کیفیت بالا باشند.

سبکترین موتور سیکلت برقی ، موتور برقی

سایز

هنگام خرید این محصول با توجه به فرد خریدار، مهم است که مدل و اندازه ی موتور برقی مد نظر قرار داده شود. موتورهای برقی نیز مانند موتور های بنزینی، در سایزها و طرح های مختلفی نسبت به قدرت موتور و توان باتری تولید شده اند.

سنگین ترین موتور برقی ، موتور برقی سنگین

گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از مسائل بسیار مهم هنگام خرید این محصول، توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش آن است. همچنین تضمین تامین قطعات مورد محصول بسیار مهم است که ممکن است در موارد مختلف مورد استفاده ی خریداران قرار بگیرد.
با توجه به موارد ذکر شده کاملا منطقی است که قیمت موتور برقی محصول شرکت های سازنده مختلف با یکدیگر متفاوت باشد.

توضیحات تکمیلی پیرامون سایز موتور برقی

پیش تر نیز در جدول توضیحات اندکی در رابطه با سایز و اندازه ی این محصول داده شد. انتخاب مدل و اندازه مناسب موتور برقی برای شخص موتور سوار می تواند یکی از مهمترین عوامل خرید موتور برقی باشد . موتورهای برقی نیز مانند موتورهای بنزینی از لحاظ سایز و اندازه به دسته های زیر تقسیم می شوند:

اسکوتر

اسپرت

کروز ( کراس )

لازم به ذکر است که موتور های برقی موجود در ایران بیشتر اسکوتر و موتور های برقی اسپرت هستند.

اسکوتر برقی ، خرید اسکوتر برقی ، فروش اسکوتر برقی ، قیمت اسکوتر برقی
موتور سیکلت برقی اسپرت ، خرید موتور برقی ، فروش موتور برقی
موتور سیکلت برقی کراس ، موتور برقی ورزشی