دوچرخه های برقی گران هستند و بسیاری توانایی خرید دوچرخه جدید را ندارند. خرید دوچرخه الکترونیکی کارکرده می تواند در هزینه های شما صرفه جویی زیادی کند و گزینه ای مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست است.

با این حال، برای انتخاب هوشمندانه‌تر، باید در مورد موارد خاصی دقت کنید. به عنوان مثال، باید مطمئن شوید که دوچرخه به درستی نگهداری و شارژ شده است.

این پست شما را راهنمایی می کند با مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید دوچرخه برقی دست دوم در نظر بگیرید.

 

نیازهای خود را برای دوچرخه الکترونیکی دست دوم بدانید

اولین و شاید مهمترین قدم در خرید دوچرخه برقی دست دوم، درک آنچه واقعاً نیاز دارید است. در طول جستجوی خود با صدها مدل مختلف مواجه خواهید شد که می تواند انتخاب مناسب را دشوار کند. به همین دلیل بهتر است با پرسیدن چند سوال از خود گزینه های خود را محدود کنید، از جمله:

چقدر مسافت پیموده شده در هر سواری نیاز دارید؟ مسافت پیموده شده بیشتر در هر بار شارژ به معنای باتری بزرگتر و قیمت بالاتر است.

بیشتر در چه نوع زمینی (جاده های آسفالته، شن، تپه ها و غیره) میخواهید دوچرخه سواری نمایید؟

آیا برای دوچرخه سواری خارج از جاده به سیستم تعلیق کامل نیاز دارید؟ یا فقط به سیستم تعلیق جلو نیاز دارید؟یا اصلا نیازی به تعلیق ندارید؟

 

آیا حالت نشستن عمودی را ترجیح می دهید؟

آیا به دنبال دوچرخه ای به سبک هیبریدی هستید یا یک دوچرخه به سبک step-through؟

آیا اغلب میخواهید بار زیادی حمل کنید؟

آیا باتری های جایگزین برای دوچرخه ای که قصد خرید آن را دارید به راحتی در منطقه شما موجود است؟

آیا برای سهولت در بالا رفتن از تپه ها به دنده های زیادی نیاز دارید؟

 

آیا به دنبال یک درایو مستقیم یا یک موتور دنده ای در یک موتور برقی هاب هستید؟

آیا فقط به کمک پدال نیاز دارید یا دریچه گاز می خواهید؟

آیا می‌توانید خودتان دوچرخه‌های الکترونیکی خود را نگهداری کنید یا می‌خواهید افراد حرفه‌ای این کار را برای شما انجام دهند؟

آیا به دنبال یک دوچرخه الکترونیکی ساده و مقرون به صرفه هستید یا بهترین فناوری های مدرن را می خواهید؟ فن آوری های پیچیده تر به معنای قیمت بالاتر است و همچنین ممکن است منجر به مشکلات بالقوه بیشتری شود.

هنگام خرید دوچرخه برقی دست دوم چه نکاتی را باید بررسی کرد؟

باتری

باتری جزء کلیدی است که دوچرخه الکترونیکی را از دوچرخه های معمولی متمایز می کند، بنابراین باید به عمر و ظرفیت باتری توجه ویژه ای داشته باشید.

توجه داشته باشید که بسته باتری گران ترین جزء یک دوچرخه برقی است، بنابراین هنگام خرید دوچرخه برقی کارکرده باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. اگر خودتان نمی‌توانید سلامت باتری و سایر قطعات را به درستی بررسی کنید، بهتر است به دنبال کمک فرد حرفه‌ای باشید یا آن را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید که با گارانتی به شما ارائه می‌دهد.

مطالعه کنید  اهمیت خرید دوچرخه برقی

باتری های قابل شارژ با گذشت زمان ظرفیت خود را از دست می دهند و در نهایت به سرعت شروع به تخلیه می کنند. دوچرخه‌های خیلی قدیمی ممکن است باتری‌های کارآمد داشته باشند، اما به احتمال زیاد عمرشان به پایان رسیده است (باتری‌های دوچرخه‌های الکترونیکی معمولاً بعد از 5 تا 6 سال استفاده زیاد باید تعویض شوند).

باتری‌های دوچرخه‌های الکترونیکی ممکن است پس از 600 تا 700 چرخه شارژ کامل همچنان کار کنند (این حدی است که اکثر سازندگان تعیین می‌کنند)، اما ممکن است تا آن زمان به پایان عمر خود برسند.

اگر دوچرخه‌ای برقی می‌خرید که بیش از چهار سال از عمر آن می‌گذرد، به احتمال زیاد مجبور خواهید شد باتری آن را تعویض کنید. می‌توان این دوچرخه های برقی را خرید، اما مطمئن شوید باطری اش در بازار به اندازه کافی موجود است و قیمت باتری اش در بازار برایتان مناسب است.

به خاطر داشته باشید که قیمت یک باتری نو تقریباً نصف قیمت دوچرخه نو است، بنابراین هنگام خرید دوچرخه برقی دست دوم باید مراقب سلامت باتری باشید.

باتری دوچرخه برقی ، دوچرخه برقی دست دوم

نحوه بررسی باتری در دوچرخه برقی دست دوم

یک راه ساده برای بررسی سلامت باتری اندازه گیری ولتاژ باتری کاملا شارژ با استفاده از مولتی متر است. عدد به باتری بستگی دارد، یک باتری جدید 41.7 ولت به شما ولتاژ میدهد. با بالا رفتن سن باتری، ولتاژ کاهش می یابد.

وضعیت کلی دوچرخه برقی دست دوم

اگرچه می‌توان انتظار خراش‌هایی را روی دوچرخه‌های الکترونیکی دست دوم داشته باشید، اما به وضعیت کلی آن دقت کنید. مراقب علائم سقوط/تصادف بزرگ باشید. اگر مالک ادعا می کند که از دوچرخه به خوبی مراقبت کرده است، این باید در وضعیت دوچرخه نمود پیدا کند. فرورفتگی‌ها، خراش‌های عمیق، لکه‌های زنگ‌زده و پنچر شدن لاستیک‌ها، همگی نشانه‌های استفاده بیش از حد هستند و شما باید به این علائم به دقت نگاه کنید. عدم توجه بده ها موجب هزینه های بیشتر برای تعمیر است.

هنگام خرید دوچرخه برقی کارکرده، حتما تمام قطعات مهم و گران قیمت را بررسی کنید، به خصوص قطعات متحرکی که در معرض فرسودگی هستند مانند : لاستیک، ترمز، زنجیرچرخ، چرخ دنده و خورشیدی.

مسافت پیموده شده دوچرخه برقی

بیشتر دوچرخه های برقی دارای کیلومتر شمار داخلی هستند و این ساده ترین راه برای دانستن میزان استفاده از دوچرخه است. مسافت پیموده شده باید با شرایط کلی و قیمت درخواستی مطابقت داشته باشد.

مطالعه کنید  دوچرخه برقی تاشو

از سوی دیگر، مسافت پیموده شده بسیار کم در دوچرخه های قدیمی نیز خبر بدی است. شارژ و دشارژ منظم باتری را قوی نگه می‌دارد، در حالی که باتری‌ها در صورت عدم استفاده برای مدت طولانی می‌توانند خراب شوند.

بهترین استراتژی این است که هم سن و هم مسافت پیموده شده را در نظر بگیرید، زیرا افرادی که هزاران دلار برای یک دوچرخه الکترونیکی خرج می کنند معمولاً آن را بیهوده نمی خرند. دوچرخه استفاده شده کم مسافت پیموده شده همیشه بهترین دوچرخه برقی نیست. دوچرخه ممکن است برای شما برای مدت طولانی دوام بیاورد، اما باتری که برای مدت طولانی بدون استفاده مانده است، احتمالا اینطور نخواهد بود.

در دسترس بودن قطعات یدکی و خدمات

این احتمال وجود دارد که در آینده به قطعات یدکی نیاز داشته باشید. به همین دلیل است که به شدت توصیه می‌شود دوچرخه‌ای انتخاب کنید که بتوانید به راحتی قطعات یدکی آن را در منطقه خود پیدا کنید. این به ویژه در مورد باتری صادق است.

تست درایو دوچرخه برقی

اگرچه آزمایش رانندگی یک دوچرخه برقی دست دوم ممکن است تصویر کاملی را در اختیار یک آماتور قرار ندهد، اما ایده مناسبی از هندسه و اندازه و اینکه آیا برای شما مناسب است یا نه، به شما ارائه می دهد. موتور را چند بار روشن و خاموش کنید. با سطوح مختلف کمک دوچرخه سواری کنید تا ببینید چطور است. اکثر دوچرخه های برقی حداقل سه سطح کمک ارائه می دهند. هنگام دوچرخه سواری باید بتوانید تفاوت ها را به وضوح احساس کنید.

 

به دنبال هر گونه نشانه ای سر و صدا ، و تلق تلق کردن دوچرخه در هنگام سواری باشید. ترمزها را چک کنید، دنده ها را تعویض کنید و ببینید سیستم تعلیق سفت یا نرم است.

دوچرخه سواری روی سطوح مختلف از جمله سطوح شیبدار را امتحان کنید. همه اینها ممکن است کمی طول بکشد، اما می تواند شما را از مشکلات در آینده نجات دهد.

برای اثبات مالکیت مدرک بخواهید

خرید و فروش دوچرخه های دست دوم اشکالی ندارد، اما فروشنده باید بتواند گواهی مالکیت/خرید ارائه دهد. به شدت توصیه می شود که معامله را با یک قرارداد خرید مستند کنید و پرداخت به صورت کتبی تأیید گردد. شما می توانید به سادگی یک قرارداد الگو را از اینترنت دانلود کرده و آن را با اطلاعات مورد نیاز پر کنید.

از کجا باید دوچرخه برقی دست دوم بخریم؟

برای خرید دوچرخه برقی دست دوم راه های زیادی وجود دارد. می توانید از اینترنت جستجو کنید یا از یک فروشگاه خریداری کنید. هر دو مزایا و معایب خود را دارند. خرید از یک فروشنده به طور کلی روش مطمئن تری است، اما قیمت آنها معمولاً بالاتر است. از سوی دیگر، خرید آنلاین از یک غریبه می‌تواند گزینه ارزان‌تری باشد، اما باید خیلی چیزها را به دقت در نظر بگیرید، که اگر در این تجارت تازه کار هستید می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

مطالعه کنید  نکاتی در مورد دوچرخه های برقی که نمی دانستید! (معرفی دوچرخه های برقی)

 

خرید دوچرخه برقی دست دوم و نکاتی که باید بدانیم

اگر شما هم مثل خیلی از مشتریان قصد خرید دوچرخه برقی دست دوم دارید حتما نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

باتری دوچرخه برقی دست دوم

اصلی ترین نکته در هنگام خرید این محصول باتری آن است، چرا که تقریبا پرهزینه ترین بخش یک دوچرخه برقی باتری آن بوده و باید حتما به تاریخ ساخت ، برند باتری و اینکه مدار هوشمند مدیریت باتری BMS داشته باشد توجه کافی داشته باشید.

محصول مرتبط : کیت دوچرخه برقی

موتور دوچرخه برقی دست دوم

از جمله ی مواردی که در موقع خرید باید توجه کافی به آن داشته باشید این است که موتور دوچرخه حداقل 350 وات توان داشته باشد. معمولا دوچرخه های برقی قدیمی 250 وات بوده و این توان برای این محصول کم است.

دسته گاز یا سیستم کمک پدال

دسته گاز دوچرخه برقی

اینکه دوچرخه شما دسته گاز داشته باشد یا از نوع سیستم کمک پدال باشد بستگی به سلیقه و نوع استفاده شما دارد. اما به این نکته توجه داشته باشید که معمولا محصولاتی که دسته گاز دارند مصرف باتری آنها بیشتر بوده و به عمر باتری باید توجه بیشتری نمود.

نکته نهایی در خرید دوچرخه برقی دست دوم

دوچرخه تاشو دست دوم

باید به این موضوع توجه داشته باشید که هر نوع دوچرخه ای که می خرید نکات مخصوص به خود را دارد. به طور مثال اگر قصد خرید دوچرخه برقی تاشو و یا دوچرخه تاشو دست دوم را دارید باید حتما توجه کنید که از ناحیه تاشونده این محصول دچار ضعف نباشد و یا در خرید دوچرخه شهری باید حتما به سالم بودن طوقه ها توجه نمایید. همچنین در خرید دوچرخه سبک یا دوچرخه کربن از نوع برقی حتما نقاط اتصال از جمله کورپی فرمان، میله پدال و یا محل اتصال چرخ عقب را به خوبی بررسی نمایید.

کمک گرفتن از کارشناسان

پیشنهاد ما این است که در صورتی که اطلاعات کافی در مورد این محصول ندارید، حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره رایگان در خرید دوچرخه برقی می توانید در ساعات اداری با کارشناسان شرکت دنرو تماس بگیرید .

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *