عدم ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان

عدم ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان توسط خانم معصومه ابتکار اعلام شد. معاونت زنان و همچنین خانواده ریاست جمهوری در ایران خانم معصومه ابتکار، در استان اصفهان، در خصوص واکنش به عدم دوچرخه سواری بانوان فرمود: دوچرخه مانند موتور نیست که نیاز به گواهینامه داشته باشد، از زمان های دور بانوان جهت تردد و رفت و آمد و همچنین جهت ورزش و سلامت از دوچرخه استفاده می‌کردند در نتیجه قانونی در خصوص ممنوعیت دوچرخه سواری خانم ها وجود ندارد.

قانونی نداریم که دوچرخه‌سواری خانم‌ها را ممنوع کرده باشد

Women's-cycling-in-Iran ، دوچرخه سولری زنان

خانم معصومه ابتکار تاکید داشت بر اینکه دوچرخه سواری خانم ها در فضاهای ورزشی ممنوع نیست،‌ و همچنین بیان کردند:

دوچرخه این وسیله حمل و نقل بسیار سالم می باشد، و به کاهش آلودگی هوا هم می تواند کمک کند و از طرفی بر سلامتی جسمانی و روانی بانوان تاثیر‌گذار است.

ایشان همچنین بیان کردند : مسئله دوچرخه‌سواری از ابعاد مختلف بسیار مهم است، زیرا بحث، بحث ورزش و سلامت است.

ایشان در پاسخ به سوال اینکه که چرا مسئله دوچرخه سواری بانوان استانی شده است، (به عنوان مثال در برخی استان‌ها بانوان می‌توانند دوچرخه‌سواری کنند، اما در اصفهان این امکام وجود ندارد)، فرمودند: نمی‌دانم دلایل و استدلال آن ها چیست و این مسئله باید از خود مقام‌های قضایی پرسیده شود.

خانم معصومه ابتکار در جواب به سوال این که موضع دولت و دولت مردان در این خصوص چیست، فرمد: دولت همیشه در چارچوب قانون حرکت می‌کند و ما تاکنون قانونی در این زمینه نداریم که دوچرخه سواری بانوان را ممنوع کرده باشد.

مطالعه کنید  لیست قیمت دوچرخه برقی

شایان ذکر است، دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان ایران، جناب آقای علی اصفهانی، اعلام کرد براساس قانون و طبق فتوای علما، دوچرخه سواری خانم ها در فضای عمومی فعلی است حرام.

و همچنین پیش از آن امام جمعه موقت اصفهان، ابوالحسن مهدوی، در خطبه ‌نماز جمعه اصفهان از شهرداری بابت «دوچرخه سواری زنان» در چهارباغ به شدت انتقاد کرده بود.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!