دوچرخه تاشو برقی امروزه یکی از پر کاربرترین و پرطرفدارترین انواع دوچرخه شهری و وسیله نقلیه ی شهری است. دوچرخه تاشو در دو نوع دوچرخه تاشو  و دوچرخه غیر برقی تاشو توسط شرکت های سازنده تولید می گردند.

فروش دوچرخه برقی تاشو

در استفاده ، کاربرد و مزایای دوچرخه تاشو ما در دو مطلب سعی خواهیم کرد، که تمام جوانب این وسیله ی نقلیه ی شهری کوچک فوق العاده کارا و جذاب را مورد تحلیل و آنالیز قرار دهیم و به چگونگی ترویج آن و بهترین نمونه های آن و همچنین استاندارد های لازم در ساخت یک دوچرخه تاشو و جنبه های ایمنی این دستگاه بپردازیم.

پس اگر علاقه مند به دوچرخه تاشو برقی هستید و یا قصد خرید دوچرخه تاشو را دارید، حتما این دو مطلب را در فراغت ، کامل بخوانید و مطمئن باشید که ما در نهایت اختصار به این نکات خواهیم پرداخت و تنها کافی است 10 دقیقه زمان برای مطالعه ی فواید این دستگاه بسیار پرکاربرد اختصاص دهید.

علت پیدایش دوچرخه های تاشو برقی 

پیدایش دوچرخه تاشو ، فروشگاه انلاین دوچرخه و موتور سیکلت برقی

از دیر باز و از شروع اختراع دوچرخه ها، که بعضی از آنها امروزه به چشم ما بسیار عجیب و خنده دار جلوه می کند، انسان به طرز عجیبی، شیفته ی این وسیله ی نقلیه گردید.

اولین و نخستین دوچرخه ها با کاربردی تقریبا امروزی در نیمه دوم قرن نوزده میلادی به وجود آمد و از مشهور ترین آنها می توان به “سله ریفر” که در فرانسه ساخته شد و دو چرخ کاملا ناهمگن، که یکی بیش از اندازه بزرگ و دیگری به طرزی عجیب کوچک بود، اشاره کرد.

مطالعه کنید  بهترین دوچرخه برقی های شهری و مسافرتی (معرفی دوچرخه های برقی Lankeleisi)

انسان تا رسیدن به دوچرخه تاشو راهی بسیار دراز را پیموده است. در واقع از زمان پیدایش چرخ یا سیکل بیش از 2000 سال می گذرد و شواهد مدقنی در دست است که در آن زمان ها نیز چیزی شبیه به دوچرخه در آسیا و آفریقا وجود داشته است.

اما انقلابی که چرخ به مثابه ی یک وسیله ی حمل کننده، پیدا کرد انسان را برآن داشت تا استفاده های بی شماری از آن کند و به جرات می توان اختراع چرخ را، یکی از نقاط عطف تاریخ بشر دانست.

اما برای رعایت ایجاز و پاسخ به پرسش اصلی مان در مورد اینکه چرا باید دوچرخه تاشو امروزه بتواند چنین توسعه ای در حمل و نقل شهری ایجاد کند، بهتر است بیشتر زمان مان را به این مسئله اختصاص دهیم.

 با نمودار شدن آثار اولیه ی دوچرخه ی امروزی و استفاده از کانسپت هایی نظیر دوچرخه کوهستان یا کورس، معادلات در زمینه ی حمل و جابه جایی انسانی با این وسیله ی ساده، کاملا سمت و سویی دیگر پیدا کرد.

سرعت پیشرفت علم خصوصا از نیمه ی دوم قرن بیستم، و پایان جنگ های جهانی، فراغت بال بسیار خوبی را برای پژوهشگران و تولید کنندگان، فراهم آورد.

 اما نکاتی اساسی در این میان، تمام معادلات را به سمت دوچرخه تاشو کشاند و آن دو نکته رشد جمعیت به علت افزایش طول عمر انسان از طریق پیشرفت علوم پزشکی و همچنین توسعه ی عنان گسیخته ی وسایل حمل و نقل، از جمله اتومبیل ها، قطارها، هواپیماها، کشتی ها و بسیاری دیگر از انواع این گونه ماشین ها که به وسیله ی مولدهای آلوده کننده ی محیط زیست کار می کردند و در نتیجه ی استفاده از آنها، شهرهای مهمی مثل لندن و نیویورک دچار هوایی آلوده و افزایش بسیار زیاد میزان مرگ و میر، بر اثر استفاده از این دسته ماشین ها شد.

مطالعه کنید  بهترین برندهای دوچرخه در جهان در 2021

دوچرخه برقی تاشو به طور خلاصه، حاصل و نتیجه ی جلگیری از فجایع زیست محیطی است.

قیمت های بسیار بالا، اشغال بسیار زیاد فضا، و بسیاری از نقطه ضعف های دیگر ماشین ها در دوچرخه تاشو برقی نیست. 

دوچرخه تاشو به گونه ای تمامی این عوارض را از میان برد. دوچرخه برقی تاشو با استفاده از سوخت پاک و میزان جابه جایی مناسب خیلی زود توانست، در کل دنیا تحولی عظیم ایجاد کند و به همین علت ها و بسیاری از دلایل دیگر است که می بایست امروزه به فکر تهیه ی یکی از انواع این وسایل باشیم.

تفاوت دوچرخه های تاشو برقی با موتورسیکلت

دوچرخه تاشو ، موتور سیکلت برقی ، دوچرخه کوهستان

به گونه ای بسیار مختصر، دوچرخه تاشو برقی نوعی موتورسیکلت است. اما تفاوت های بنیادینی با این وسیله دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم :

  • دوچرخه برقی تاشو وزنی برابر یک دهم کوچکترین موتورسیکلت ها دارد.
  • دوچرخه برقی تاشو از هیچ گونه انرژی فسیلی و آلوده کننده ی محیط زیست بهره نمی برد
  • بر خلاف موتورسیکلت ها؛ دوچرخه برقی تاشو از سرعتی کمتر اما بسیار بهینه تر و ایمن تر بهره می برد.
  • دوچرخه های تاشو را می توان به راحتی در صندوق عقب یک اتومبیل جا داد.
  • دوچرخه تاشو هیچ گونه آلودگی صوتی بر خلاف موتورسیکلت ها ندارد.
  • دوچرخه های تاشو یا از طریق کاملا مکانیکی، یعنی به وسیله ی رکاب زدن، انرژی خود را تامین می نماید و یا از طریق ساده ترین باتری های قابل شارژ امروزی به وسیله ی برق شهری در کوتاه ترین مدت شارژ می شود و در انواع مختلف قادر است بین 30 تا 120 کیلومتر را بدون هیچ مشکلی بپیماید.
مطالعه کنید  بهترین دوچرخه جهان چه نام دارد؟

در نتیجه مجموعه ی این عوامل زمینه ی اپیدمی شدن دوچرخه برقی تاشو را در جهان به وجود آورده است.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!