احتمالا شما هم یکی از علاقه مندان دوچرخه برقی می باشید که در حال حاضر مشغول مطالعه این مقاله هستید و بنا به دلایل زیادی نمیخواهید هزینه زیادی بابت آن پرداخت کنید، برای همین سعی داریم تا دراین مطلب نکاتی که به شما در خرید یک دوچرخه برقی که قیمت آن ارزان باشد ولی کیفیت اش بالا باشد کمک می کند را مطرح کنیم.

دوچرخه برقی ارزان بخریم یا نه؟

دوچرخه برقی شهری grand

در پاسخ به این مطلب باید بگوییم که ارزان داریم تا ارزان، در پایین مواردی که در قیمت دوچرخه تاثیر گذار هستند را مطرح کردیم اما یک نکته را باید مدنظر قرار دهیم که دلیل ارزان بودن قیمت دوچرخه برقی چیست، ممکن است یک شرکت تعداد محدودی از یک محصول را موجود دارد و برای اتمام محصول خود قیمت را پایین می آورد یا اینکه برخی تولید کنندگان مانند دنرو مستقیما اقدام به عرضه ی محصول می کنند و با حذف واسطه ها قیمت کاهش می یابد که در این صورت خرید محصول کاری عاقلانه خواهد بود اما در مواردی که عرضه کنندگان با کم کردن کیفیت محصول و استفاده از لوازم و قطعات بی کیفیت، قیمت دوچرخه را پایین آورده اند خرید اصلا توصیه نمی شود چرا که تقریبا پول خود را دور ریخته اید.

عوامل موثر در ارزان یا گران بودن قیمت دوچرخه برقی

1- نوع موتور

موتور دوچرخه برقی

موتور دوچرخه برقی المان های مختلفی دارد که در قیمت آن اثر گذار هستند. توان موتور دوچرخه معمولا از 250 وات شروع می شود و تا 1000 وات می تواند باشد ولی توان نرمال برای دوچرخه برقی 350 تا 500 است، که البته گیربکس دار بودن یا ساده بودن آن نیز در قیمت آن موثر هستند چرا که موتور های گیربکس دار به دلیل قدرت دو برابری نسبت به موتور های ساده یا مستقیم از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند.

مطالعه کنید  آیا دوچرخه های برقی در آمریکا با کمک سنا ارزانتر میشوند؟

2- نوع باتری

عکس باتری دوچرخه برقی دنرو الگانت8

باتری های به کار رفته در دوچرخه برقی معمولا از نوع باتری لیتیوم یون هستند. این نوع باتری ها به دلیل شکل پذیری راحت و ظرفیت بالا در وسایل شارژی مانند دوچرخه برقی، انواع موتور برقی و اسکوتر برقی استفاده می شوند. شرکت سازنده باتری مانند سامسونگ، پاناسونیک، ال جی و یا برند های چینی و البته ایرانی به ترتیب از بالاترین قیمت تا پایین ترین قیمت را دارند.

باتری های ایرانی به دلیل نو پا تولید این محصول در کشور دارای کیفیت پایین تر، میزان نگهداری شارژ کمتر و عمر کوتاهتر دارای کمترین قیمت در بین باتری های موجود در بازار ایران هستند. تعداد سل های استفاده شده در پک باتری نیز در قیمت آن موثر هستند، معمولا بین 35 الی 52 سل در یک پک به کار می روند.

3- مدار مدیریت هوشمند باتری

یکی از موارد بسیار مهمی که باید در ارزیابی این محصول مورد نظر قرار داد، استفاده از مدار هوشمند مدیریت باتری یا BMS می باشد. کار این مدار مدیریت شارژ باتری برای جلوگیری از اورشارژ شدن و انفجار و عمر طولانی تر باتری باشد.

4- گارانتی و خدمات پس از فروش

شرکت هایی که گارانتی معتبر برای محصول خود ارائه می کنند باید هزینه احتمالی محصولات بازگشتی برای گارانتی و خدمات را نیز در هنگام فروش در آن لحاظ کنند، بنابراین طبیعی است که قیمت محصولاتی که گارانتی معتبر دارند بالاتر از محصولات مشابه بدون گارانتی باشد.

اما موضوع گارانتی و خدمات پس از فروش در این گونه محصولات اهمیت بالایی دارد لذا در این مورد توصیه می شود که حتما از شرکتی محصول را تهیه نمایید که پیشینه و توان ارائه گارانتی معتبر و از آن مهمتر خدمات پس از فروش محصول را داشته باشد.

مطالعه کنید  دوچرخه برقی از دیوار بخریم؟

5- تاشو بودن

فروشگاه دوچرخه تاشو

یکی از گزینه هایی که در قیمت دوچرخه موثر است، تاشو بودن آن است، چرا که این نوع دوچرخه ها معمولا به لحاظ طراحی و ساختار پیچیده تر هستند و به همین دلیل دوچرخه برقی تاشو نوعی از دوچرخه تاشو معمولا قیمت بالاتری نسبت به نوع غیر تاشو ان دارد.

6- جنس بدنه و قطعات

جدای از بخش های الکترونیکی دوچرخه، بخش تنه دوچرخه و قطعات دوچرخه نیز به میزان زیادی در ارزان یا گران بودن دوچرخه موثر هست.

یک تفکر در مورد دوچرخه برقی این است که این محصول چون برقی است قطعات آن اهمیت زیادی ندارند، ولی بهتر است در انتخاب جنس قطعات دوچرخه و تنه دوچرخه دقت کافی داشته باشید تا در هنگام غیر برقی بودن نیز یک دوچرخه با کیفیت برای سوار شدن داشته باشید.

در وضعیت ایده آل دوچرخه سبک یا دوچرخه کربن و در گام بعدی دوچرخه کوهستان یا دوچرخه شهری انتخاب های مناسبی به عنوان بدنه هستند.

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *