5 نکته درباره دوچرخه برقی که هنگام خرید دوچرخه برقی باید توجه داشت. اگر قصد خرید یک دوچرخه برقی را دارید حتما با ما در این مقاله همراه شوید.

مزایای دوچرخه برقی

در دوچرخه کوهستان یا دوچرخه شهری اگر شما خسته شوید یا به هر دلیل دچار آسیب شوید باید در هر مکانی که هستید توقف نمایید چون این دوچرخه مستقیما با نیروی ما حرکت می کند.

اما دوچرخه برقی با حفظ تمام مزایای دوچرخه معمولی این مزیت را دارد که اگر شما به هر دلیلی توان رکاب زدن نداشتید، می توانید از نیروی الکترونیکی دوچرخه استفاده نموده و در عین حال که به مسیر خود ادامه می دهید استراحت نمایید.

البته این نکته نیز حائز اهمیت است که پس از استفاده از دوچرخه معمولی به دلیل تعریق معمولا امکان حضور در اجتماع سخت می باشد و دوچرخه برقی یک راه حل مناسب این موضوع می باشد. این محصول به دلیل خصوصیات مذکور بسیار شادی آور بوده و معمولا راکب پس از مدتی سواری احساس نشاط خوبی خواهد کرد.

معایب دوچرخه برقی

یکی از معایب این محصول وزن 3 الی 4 کیلوگرم سنگین تر آن نسبت به نوع معمولی می باشد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که باتری این دوچرخه از قیمت بالایی برخودار بوده و لذا نسبت به همتای معمولی خود، جهت جلوگیری از سرقت نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه تری دارد . قیمت نسبتا بالاتر و حساس بودن بیشتر در مقابل ضربه از نکات قابل توجه در مورد این محصول است.

برای خرید دوچرخه برقی باید به نکاتی توجه کرد که برخی از آنها را برای شما ذکر می کنیم:

مطالعه کنید  دوچرخه برقی تاشو

الکتروموتور دوچرخه برقی

الکتروموتور دوچرخه برقی

 

وظیفه ی این بخش تامین نیروی محرکه با استفاده از نیروی برق می باشد. جدیدترین و بهترین نسل موتورهای مناسب دوچرخه از نوع براشلس BLDC یا بدون جاروبک بوده و مصرف کم و بازدهی و عمر بالاتر آنها نسبت به الکترو موتورهای DC علت محبوبیت آنها می باشد.

این نوع الکترو موتور بر اساس توان از رده ی 250 وات تا 1500 وات برای دوچرخه استفاده می شوند و بر اساس ساختار دو نوع مستقیم و گیربکس دار هستند که موتورهای گیربکس دار در مقایسه با نوع مستقیم با توان مشابه، 50% کمتر برق مصرف نموده و قدرتی معادل دو برابر دارند.

باتری دوچرخه برقی

باتری دوچرخه برقی

تامین نیروی برق برای موتور توسط این بخش انجام می شود. بهترین و رایج ترین نوع باتری برای دوچرخه از نوع لیتیوم یونی هستند. یکی از نکات مهم در باتری معتبر بودن شرکت سازنده ی آن مانند سامسونگ، پاناسونیک، ال جی و سونای، می باشد و از طرف دیگر تاریخ تولید و انتقضای آن مهم است که باید حداقل 2 سال از تاریخ انقضای آن باقی مانده باشد.

استفاده از مدار مدیریت هوشمند باتری یا همان BMS در باتری ها از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این بخش وظیفه ی مدیریت شارژ استاندارد، ممانعت از خالی شدن کامل شارژ و جلوگیری از اور شارژ شدن سل ها را بر عهده دارند و مانع انفجار باتری ها در اثر اورشارژ شده و عمر باتری را به مقدار زیادی افزایش می دهد.

همچنین در موتور سیکلت برقی همانند دوچرخه برقی از باتری لیتیوم یون استفاده میشود.

مطالعه کنید  خرید دوچرخه و اسکوتر برقی با بیت کوین

نشانگر میزان شارژ

نمایشگر نشان دهنده میزان شارژ ، باتری دوچرخه برقی

یکی از مواردی که باید حتما یک دوچرخه برقی داشته باشد نشانگر میزان شارژ بوده تا بتوانید میزان پیمایش خود را بر اساس میزان شارژ باقیمانده تنظیم نمایید.

سیستم کمک پدال

این سیستم در واقع یک سنسور می باشد که روی پدال نصب می شود و وظیفه ی آن این است که تعداد پدال های شما را اندازه گیری نموده و بر اساس سرعت شما به موتور الکترونیکی دستور بدهد که به همان میزان به شما در دوچرخه سواری کمک بدهد.

کار این سیستم در واقع نوعی کمک به دوچرخه سواری می باشد برای زمان هایی که شما خسته هستید یا شیب های تند را می پیمایید و البته زمانهایی که لباس ورزشی ندارید و تمایل ندارید تمام فشار دوچرخه سواری بر عهده شخص خود شما باشد.

این سیستم معمولا یک دکمه برای تنظیم میزان کمکی که باید دوچرخه به شما بدهد دارد تا شما بتوانید تعیین کنید سیستم الکترونیکی چه میزان به کمک شما بیاید.

دسته گاز دوچرخه برقی

این ابزار در واقع همان گاز موتور سیکلت می باشد، بعضی از مدل های دوچرخه برقی دسته گاز یا اهرم گاز دارند که با فشار دادن آن دوچرخه همانند یک موتور سیکلت عمل نموده و دیگر نیاز به رکاب زدن شما نمی باشد.

باید توجه داشته باشید که نباید به طور دایم از این اهرم استفاده نمود چرا که این کار از عمر باتری کاسته و موجب تنبل شدن شما نیز می گردد.

تنه دوچرخه

تنه دوچرخه برقی

سیستم الکترونیکی بر روی تنه دوچرخه معمولی سوار می شود. اما در خرید دوچرخه برقی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که تنه و ترمز های آن از استقامت کافی برای پیمایش سرعت های بالا برخوردار باشد.

مطالعه کنید  لیست قیمت دوچرخه برقی

 

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

1 دیدگاه برای “مزایا و معایب دوچرخه برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *