آیا شما می خواهید یک موتورسیکلت برقی بخرید؟ تبریک می گویم. به آینده خوش آمدید. در راهنمای خرید موتورسیکلت های برقی ، اطلاعات کلیدی مورد نیاز برای خرید خوب ، استفاده حداکثری و اجتناب از شایع ترین مشکلات را پیدا خواهید کرد.

موتورسیکلت های برقی قرار است مدل جدیدی از حمل و نقل را انجام دهند ، اما این بدان معنا نیست که آنها به زودی جایگزین مدل های ICE خواهند شد. اگر فقط به دنبال توصیه های خریدار هستید ، ما لیستی از بهترین موتورسیکلت های برقی را که می توانید امروز خریداری کنید جمع آوری کرده ایم.

 

 آیا می دانستید دلیل بیش از 80 درصد آلودگی هوا وسایل نقلیه هستند؟

آیا می دانستید موتور سیکلت ها بیشترین میزان آلودگی هوا و صوتی در کلان شهر ها را به خود اختصاص داده اند ؟

آیا می دانستید 49 درصد از آلودگی صوتی در تهران وکلان شهرها به دلیل وجود موتور سیکلت ها است؟

تصور می‌کنید شما در  چند درصد از  این آلودگی ها سهیم هستید؟ 

عموم افراد زمانی که انگشت اتهام به سمت شان دراز می شود خود را مقصر نمی‌دانند و تصور می‌کنند که این موضوع به آن‌ها مربوط نمی شود همین موضوع بسیار ساده کم کم و به مرور زمان منجر به مرگ بسیاری از افرادی که در گروه های حساس هستند ( مشکلات تنفسی – سنین بالا و سنین بسیار کم و…) می شود و از طرفی حتی در شهروندان دیگر نیز باعث بروز بیماری های بسیار خطرناک خواهد شد.

 امروزه با توجه به افزایش میزان آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی که اغلب افراد در کلان شهر ها با آن ها دست و پنجه نرم می کنند دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ به فکر حذف سوخت های فسیلی افتاده اند و به دنبال جایگزینی مناسب برای آن ها می باشند .

اما به نظر شما راهکار چیست ؟

در این مقاله سعی داریم به شما دو گزینه ی مناسب برای حل این مشکلات ارایه دهیم و مزیت ها و معایب و همچنین تفاوت های آن‌ها را با یکدگیر برایتان روشن کنیم تا با خیال آسوده و براساس نیاز خود در مسیری سبز حرکت کنید

تفاوت موتورسیکلت های برقی ، دوچرخه های برقی ، اسکوتر برقی و موپد برقی چیست؟

موتور برقی چیست؟

موتورسیکلت های برقی خودروهای شخصی دوچرخی هستند که به لطف موتورهای قدرتمند و باتری بزرگ به بالاترین سرعت و محدوده می رسند. موتورسیکلت های برقی نیاز به گواهینامه رانندگی دارند و شما می توانید آنها را فقط در جاده ها برانید ، اجازه موتور سواری در جاده مخصوص دوچرخه ندارید.

 

موتور سیکلت برقی از نظر ظاهری تقریبا مشابه مدل بنزینی است ولی از نظر فنی تفاوت های بی‌شماری با مدل بنزینی دارد که از مهم ترین آن ها می‌توان به باتری اشاره کرد؛ این باتری باعث می‌شود برخلاف مدل بنزینی با برق کار کند و در اصل انرژی خود را از طریق الکتریسته تامین کند و در نتیجه از اگزوز موتور برقی شما دودی خارج نمی‌شود و آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند وحتی باعث می شود که آلودگی صورتی موتور برقی شما نیز به حداقل می رسد.

مطالعه کنید  روندهای سال 2023 برای صنعت دوچرخه برقی

دوچرخه برقی چیست؟

دوچرخه های برقی (گاهی اوقات اشتباها، به عنوان اسکوتر برقی شناخته می شوند) از نظر اندازه ، سرعت و برد بعد از موتورسیکلت ها قرار دارند. آنها معمولاً دارای یک قاب پله ای ، چرخ های کوچکتر و یک موتور با قدرت کمتر هستند.

بسته به حوزه قوانین کشور شما و قدرت موتور دوچرخه برقی ، اجازه میدهند بدون گواهینامه و گذراندن دوره آموزشی آن را برانید.

دوچرخه برقی هم از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل ساده و دنده ای خود ندارد و تفاوت آن با مدل های ساده در برقی بودن این مدل ازدوچرخه  است. این نوع از دوچرخه در چند دهه اخیر به شدت مورد استقبال مردم در سراسر جهان قرار گرفته و در چند سال گذشته وارد ایران شده است وبه دلیل استقبال بی نظیر مردم  برخی از شرکت های ایرانی نیز دست به تولید آن زده اند دوچرخه برقی همانند موتور برقی انرژی لازم خود را از برق می‌گیرد و به چرخ ها منتقل می‌کند و شما در دوچرخه برقی  بعد از چند رکاب می توانید همانند موتور از این وسیله ارزشمند استفاده کنید.

دوچرخه برقی همانند یک دوچرخه معمولی است که مجهز به پدال ، موتور الکتریکی و باتری است. دوچرخه های برقی می توانند سرعت قابل توجهی داشته باشند ، اما هنوز هم می توان به عنوان یک دوچرخه معمولی هنگام خالی شدن باتری مورد استفاده قرار گیرند. برخی از مدلها تقریباً شبیه دوچرخه های معمولی هستند ، گرچه وزنشان از دیگر دوچرخه ها بیشتر است.

اسکوتر برقی وسایل نقلیه کوچک همراه با سکو هستند که به لطف شرکتهای اشتراک خدمات مانند Lime و Bird در بسیاری از شهرها استفاده از آنها عمومیت یافته است.

صندلی ندارند و باید بر رویشان ایستاد. آنها دارای چرخ های کوچک و برد محدود هستند ، اما از طرف دیگر ، گاهی اوقات می توان آنها را در پیاده روها سوار شد ، اسکوتر برقی نسبت به دوچرخه برقی و موتور سیکلت برقی حمل و نقلش آسان است.

اگر از استفاده کنندگان سابق دوچرخه شهری یا موتورسیکلت بنزینی باشید و قصد خرید موتور برقی را داشته باشید قطعا یکی از اولین سوالاتی که برای شما پیش می آید این است که تفاوت های دوچرخه برقی و موتور برقی چیست؟

مطالعه کنید  هر آنچه که باید در مورد دوچرخه های تاشو بدانید

 

 

تفاوت موتور برقی و دوچرخه برقی

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *