دوچرخه برقی ساخت ایران

دوچرخه برقی همان وسیله ای است که بسیاری از مردم را با دوچرخه سواری آشتی داده است. ترکیب جذابی از موتور و دوچرخه که به جای استفاده از بنزین از نیروی برق برای حرکت کمک می‌گیرد.

در چند دهه اخیر خرید دوچرخه برقی به یکی از محبوب ترین خرید وسایل حمل و نقل و حتی تفریح تبدیل شده است. فناوری و تکنولوژی این دوچرخه مدام در حال پیشرفت است و این موضوع باعث شده تا افراد بیشتری را جذب خود کند. خوشبختانه تعداد دوچرخه های برقی روز به روز در حال افزایش است  و این امر موجب شده مردم به محیط زیست و سلامت خود بیشتر از گذشته اهمیت دهند. این موضوع در حدی ادامه ‍‍‍‍ پیدا کرده است که بساری از مردم ترجیح می دهند در رفت و‌آمد های روزانه خود از دوچرخه برقی به جای خودروی شخصی استفاده کنند.


تفاوت دوچرخه برقی ایرانی و خارجی

بگذارید صادقانه بگوییم هیچ شرکتی در ایران تولیدکننده دوچرخه برقی به شکل پایه ای نیست و این کیت برقی است که بر روی دوچرخه غیربرقی سوار میشود.

به طور مثال شما ماشین پایه بنزینی را به خودرو گازسوز تبدیل میکنید ولی قطعا کیفیت خودروی از پایه دوگانه سوز را نخواهید داشت.

و کیفیت دوچرخه های از پایه برقی بسیار بالاتر است.

در حالی که دوچرخه های وارداتی از ابتدا با توجه به نوع دوچرخه برای استفاده برقی طراحی شده اند و نوع سیمکشی ها و محل قرارگیری باتری سبب میشود طول عمر مفید بسیار بالاتری داشته باشند.


واردات دوچرخه برقی در ایران

دوچرخه برقی ساخت ایران، دوچرخه برقی ایران، تولیدکننده دوچرخه برقی

زمانی که محبوبیت و فواید دوچرخه برقی برای افراد و شرکت ها نمایان شد، بسیاری از شرکت های بزرگ مانند دنرو شروع به وارد کردن این وسیله محبوب کردند و تمام سعی خود را در حوزه‌ی واردات با کیفیت دوچرخه برقی با استفاده از شرکت های بزرگ انجام داد. ‌

شاید تا دو سال پیش طرح این موضوع خیلی صادقانه نبود.

ولی امروزه شرکت های محدودی که در زمینه تولید دوچرخه برقی فعالیت می کنند توانسته اند تا 80 درصد قطعات الکترونیکی این محصول را بومی سازی کنند.



اولین سازنده دوچرخه برقی در ایران

همیشه بر سر عنوان اولین تولید کننده بودن در کشور ما نزاع بوده است. اما شایسته تر این است که به جای عنوان اولین عنوان بهترین را مورد توجه قرار دهیم. در حال حاضر شرکت دنرو یکی از قوی ترین تولید کنندگان دوچرخه تاشو و دوچرخه سبک در ایران می باشد.

مطالعه کنید  تفاوت دوچرخه برقی با دوچرخه غیر برقی در چیست؟ (راهنمای کامل)

دوچرخه برقی آفرود کاسویل Coswheel (با یکسال گارانتی طلایی دنرو)

آیا دوچرخه برقی ساخت داخل بخریم یا خیر؟

اینکه شما یک محصول ایرانی بخرید یا خیر به چندین عامل بستگی دارد. اما در مورد دوچرخه برقی در حال حاضر محصول وارداتی اختلاف قیمت زیادی با محصولات تولید ایران دارند، اما متاسفانه از نظر کیفیت، باید قبول کرد که دوچرخه های بسیار باکیفیت تری نسبت به محصولات مشابه ایرانی هستند.

مشابه صنعت خودروسازی در ایران ، صنعت دوچرخه برقی نیز تلاش های فراوانی برای بهبود و رسیدن به استاندارد جهانی کرده است اما هنوز هم دوچرخه های استاندارد بین المللی (وارداتی) مثل دوچرخه های برقی شیائومی دوچرخه برقی شیائومی C26 یا دوچرخه برقی تاشو شیائومی Z20 یا خاص ترین دوچرخه برقی دنیا : دوچرخه برقی آفرود کاسویل Coswheel مثل  کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های مشابه داخلی دارند.

دوچرخه برقی ایرانی، دوچرخه برقی ساخت ایران


اگر قیمت برای شما بسیار اهمیت دارد دوچرخه های برقی ایرانی گزینه مناسبتری هستند و اگر کیفیت محصول برای شما اولویت اول می باشد باید گفت که کمپانی های بزرگ ساخت دوچرخه برقی در خارج از کشور در حال حاضر از نظر کیفی دوچرخه های بهتری را به بازار عرضه کرده اند.


چه دوچرخه هایی در ایران تولید می شوند؟

در حال حاضر انواع برقی دوچرخه شهری ، دوچرخه تاشو ، دوچرخه سبک تولید می شوند. امیدواریم به زودی در ایران به این تکنولوژی برسیم که نوع برقی دوچرخه کربن نیز تولید شود.

دوچرخه برقی تولید ایران

تا چند سال پیش فقط قطعات دوچرخه برقی در ایران مونتاژ می شد ولی خوشبختانه امروزه قطعات بیشتری در ایران تولید می شود.

دوچرخه برقی از تمام قطعات یک دوچرخه مکانیکی استاندارد( تنه، زین، لاستیک، تایر و….)  به علاوه قطعات برقی مانند موتور، باتری، صفحه نمایش، دسته گازو… تشکیل شده است  که در ادامه به توضیح مختصری در مورد آن‌ها می‌پردازیم.

لندکروز با 206 یکسان نیست!

در سالهای اخیر در کشور ایران تلاش های مختلفی برای تولید دوچرخه های برقی داخلی (همراه با کیت برقی) شده است. اما با احترام و قدردانی نسبت به تلاش مهندسان ایرانی باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تا تولید دوچرخه های برقی با کیفیت جهانی فاصله زیادی داریم. و همانطور که در سطح جهانی، لندکروز با 206 یکسان نیستند، دوچرخه های برقی با استاندارد و طراحی جهانی نیز از نظر کیفیت با دوچرخه های برقی ساخت ایران تفاوت زیادی دارند.

مطالعه کنید  راهنمای خرید دوچرخه برقی

الکترو موتور

الکترو موتور در اصل قلب تپده‌ی دوچرخه برقی به حساب می‌آید و در نتیجه گرانترین عضو دوچرخه برقی است

این وسیله  همان چیزی است که دوچرخه شما را وادار به حرکت می کند. موتور الکتریکی معمولی در مرکز چرخ عقب یا جلو در برخی از دوچرخه ها نیز  در وسط تنه قرار می گیرد. موتورهای نصب شده در قسمت های جلویی و عقبی دوچرخه را هاب جلو و هاب عقب می‌نامند و موتورهای نصب شده در قسمت میانی دوچرخه را نیز موتور میانی می نامند.

قدرت موتور های الکتریکی معمولا ار 350 وات شروع می شود و تا 1000 وات ادامه دارند. البته قدرت دوچرخه برقی به نوع آن بستگی دارد. خوشبختانه درحوزه‌ی الکتروموتور شرکت های داخلی توانستند دست به تولید این بخش مهم از دوچرخه برقی بزنند و کیفیت قابل قبولی را به مصرف کنندگان خود ارايه دهند.

باتری و مدار حفاظت

وظیفه باتری تامین انرژی لازم برای الکترو موتور است.

معمولا باتری های مورد استفاده در دوچرخه برقی از دو نوع لیتیومی و سرب اسید خشک می‌باشند.

کنترل کننده‌ی دوچرخه

کنترل کننده یا بهتر است بگویم مغز متفکر دوچرخه برقی همان قسمتی است که الکتروموتور دوچرخه برقی شما را کنترل می‌کند. اگر بخواهیم به سایر ویژگی های آن اشاره کنیم می‌توانیم به ارتباط با صفحه نمایش و نشان دادن میزان سرعت و میزان شارژ باتری اشاره کرد.

 دسته گاز

وظیفه ی اصلی دسته گاز کنترل سرعت است. دسته گاز دوچرخه های برقی عموما به صورت آنالوگ طراحی شده است و در داخل آن سنسور اثر هال تعبیه شده است. لازم به ذکر است که دسته گاز دوچرخه شارژی در کیفیت های متفاوتی در بازار موجود است .

صفحه نمایش

صفحه نمایشگر دوچرخه های برقی معمولا از دو نوع مختلف LCD و LED است که مدل LCD  قیمت مناسب تری نسبت به مدل LED دارد.

خوشبختانه در تولید الکتروموتور و بقیه اجزای تشکیل دهندی دوچرخه برقی ایران توانسته به کیفیت قابل قبولی برسد. در خصوص باتری دوچرخه نیز یک شرکت نیمه دولتی اقدام به تولید باتری کرده است البته باتری تولید شده به پای محصولات خارجی و وارداتی نمی رسد ولی با توجه به قیمت بسیار کم می توان کیفیت آن را مشخص کرد .

مطالعه کنید  دوچرخه تاشو دیجیکالا

اولین سازنده‌ی دوچرخه برقی در ایران

شرکت های مختلفی در ایران ادعا می کنند که اولین تولید کننده دوچرخه برقی و قطعات آن هستند اما قطعا مهم تر از اولین بودن در این حوزه باید به دنبال با کیفیت ترین بودن باشیم و ما در دنرو به جرات می توانیم بگویم که با کیفیت ترین دوچرخه های موجود را به شما عرضه می کنیم.

در حال حاضر شرکت دنرو در حوزه‌ی دوچرخه های تاشو وسبک بهترین کیفیت ممکن را به مصرف کننده های خود ارائه می دهد.

خرید دوچرخه برقی ساخت ایران یا دوچرخه های وارداتی

در هنگام خرید هر شخصی به موضوع خاصی توجه میکند. و ناخوداگاه پارامتر هایی که از نظرش  اهمیت بیشتری دارد را مورد توجه قرار می دهد. دو مورد از مهم ترین پارامتر ها در هنگام خرید دوچرخه برقی که عموما مردم به ان توجه می کنند بحث قیمت و کیفیت محصولات است.

اگر بخواهیم به دوچرخه برقی از نظر قیمت نگاه کنیم. دوچرخه برقی هایی داخلی بسیار گزینه ی مناسب تری نسبت به نمونه های وارداتی هستند. ولی در مورد کیفیت باید بپذیریم که گزینه های وارداتی نمونه های با کیفیت تری هستند.  در نتیجه اگر برای شما قیمت مد نظر است می توانید دوچرخه های برقی داخلی تهیه کنید ولی اگر به دنبال گزینه های بسیار با کیفیت تری هستید و می‌خواهید از کیفیت کالا ی خود مطمئن شوید پیشنهاد ما به شما برند های وارداتی محبوب است.

چه دوچرخه هایی در ایران تولید می شوند؟

در حال حاضر انواع برقی دوچرخه شهری ، دوچرخه تاشو و دوچرخه سبک تولید می شوند. امیدواریم به زودی در ایران به این تکنولوژی برسیم که نوع برقی دوچرخه کربن نیز تولید شود.

نحوه‌ی سفارش دوچرخه برقی

اگر به دنبال دوچرخه برقی وارداتی با کیفیت و اورجینال و یا حتی دوچرخه های ایرانی با کیفیت هستید می‌توانید از طریق همین سایت ثبت سفارش کنید و یا به صورت حضوری به نمایشگاه ما بیایید و دوچرخه ها را از نزدیک تست کنید و بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

مشاهده دوچرخه های برقی

چقدر این صفحه مفید بود؟

به ما امتیاز بدهید!

میانگین امتیاز: / 5. تعداد رای ها

هنوز رای داده نشده است!

2 دیدگاه برای “دوچرخه برقی ساخت ایران

  1. عباس علیدادی :

    سلام . جدا از بحث برند های موجود در بازار و رقابت بین اجناس چینی و ایرانی. بهترین دوچرخه برقی تاشو با توجه به کیفیت قطعات کدام است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *